Dan kan er van mij ook nog wel een Japannertje bij: Quartz Orient VX, ca. jaren 80.
Omdat ik het blauw niet goed op de foto kreeg, ook niet na een poging tot kleurcorrectie, het maar eens een keer omgekeerd:
Bij de gemanipuleerde foto (hieronder de niet bewerkte versie) stond er 2 x 3000 lumen LED daglichtkleur op, met het horloge in een lichttent. Canon EOS 500D Spiegelreflex. Kreeg 'm niet blauw!
De andere foto is al een poosje eerder gemaakt, gewoon op mijn witte bureaublad met een wit achtergrondje met helder daglicht en mijn kleine Fuji X10 compact camera. Dat ging een stuk beter.
Het blijft lastig, die gekleurde wijzerplaten.
Sorry veel licht bedoel ik anders Lex - gericht licht zoals van een spot of dergelijke. Niet diffuus zoals tentjes, schemerlamp kappen of andere schaduwverzachtende troep - gewoon hard licht. (Geleerd van een fotograaf die veel horloge reclame schoot.
Vaak houd ik het horloge heel dicht bij de burolamp - haast in de witte reflector! Btw een vintage Italiaans designlamp met ouderwetse gloeilamp die prachtig de details op mijn buro tekent…