Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

29 likes

Goedemiddag,

Fijn weekend allemaal!!:watch:

33 likes

Nou ik niet hoor! Beeldschoon deze ‘gâhwe’ tank.

8 likes

:pray: :pray: :blush:

1 like

Dan kan er van mij ook nog wel een Japannertje bij: Quartz Orient VX, ca. jaren 80.
Omdat ik het blauw niet goed op de foto kreeg, ook niet na een poging tot kleurcorrectie, het maar eens een keer omgekeerd:

Maar zó koud was het nog niet vandaag hoor, wel nat…

En zó hoort ie er eigenlijk uit te zien:

22 likes

Avondwissel naar deze mooi gepatineerde Seiko Champion. Want zo donker had hij nooit moeten zijn…

21 likes

Ah dat ken ik Lex, de mijne is super donker groen, en net zo lastig. Het enige wat helpt is veel licht in dat soort gevallen…

17 likes

Dacht even dat ik er ook eentje had, maar…
Wel tijdgenootje in mijn ondeskundige ogen :male_detective:

12 likes

Bij de gemanipuleerde foto (hieronder de niet bewerkte versie) stond er 2 x 3000 lumen LED daglichtkleur op, met het horloge in een lichttent. Canon EOS 500D Spiegelreflex. Kreeg 'm niet blauw!

De andere foto is al een poosje eerder gemaakt, gewoon op mijn witte bureaublad met een wit achtergrondje met helder daglicht en mijn kleine Fuji X10 compact camera. Dat ging een stuk beter.
Het blijft lastig, die gekleurde wijzerplaten.

6 likes

Heb het virus serieus te pakken ja-)

2 likes

Ja prachtig! Leuk met zo’n scharnier- deksel…:+1:

2 likes

Zoiets.?

11 likes

Sorry veel licht bedoel ik anders Lex - gericht licht zoals van een spot of dergelijke. Niet diffuus zoals tentjes, schemerlamp kappen of andere schaduwverzachtende troep - gewoon hard licht. (Geleerd van een fotograaf die veel horloge reclame schoot.
Vaak houd ik het horloge heel dicht bij de burolamp - haast in de witte reflector! Btw een vintage Italiaans designlamp met ouderwetse gloeilamp die prachtig de details op mijn buro tekent…

1 like

Ja, maar dat is een hele vlekkerige, daar was ik ook niet tevreden over.

1 like

Te rillu stratie…even deze Kinetic classic met ‘licht’ zwarte wp op 15 cm van de peer :sunglasses:

14 likes

Daar heb ik niets mee gedaan, alleen de plaat blauwer gemaakt :grin:

1 like

Nou ben ik benieuwd naar je bureaulamp…

2 likes

Martinelli model 659, de ‘vertebra’ of cobra

1 like

Gaaf!

1 like

Deze dus. Iconisch ding.

Plaatje van Interweb.

3 likes