Stond deze op MP in Helmond? Heb ook nog even getwijfeld, maar probeer nu echt wat minder dingen te kopen…
Lekkere eind aiearly seventies IWC ref. 803a, man wat zijn die sunburst wijzerplaten van IWC geweldig! Vijftig plus jaar oud en in puntgave staat, opgelegde indices met zwarte inlay!
Gaaf! Is dit al vintage?
Ja, dat klopt!
Minder kopen… Nobele gedachte, wel verrekte moeilijk
Ik was niet expliciet op zoek, maar zag m toevallig voorbij komen. Het feit dat ie helemaal compleet is, trok me over de streep.
En ik heb nog een uurwerk liggen waar een lagersteen uit gevallen is, dus meteen een prima oefenobject.
Nu nog uitzoeken hoe je de juiste diepte voor de steen bepaalt.
Wellicht maak ik daar nog eens een topic in het technische hoekje voor
Wow! Dat is een beauty inderdaad
Vandaag deze in de pocket.
Vraagje. Iemand die iets van zilvermerkjes weet?
De leeuw zal wel met het zilver gehalte 0.800 te maken hebben.
De patrijs? De Maker lijkt me.
En de q? Jaar?
Maar de q van 1926 is anders en er voor zie ik niet. Wat mis ik. Wie weet iets? Oorspronkelijk moet deze uit Neuchatel komen. R Schmidt is de fabrikant als het goed is. Die ruiter staat ook op het uurwerk.
Mooi redelijk goed lopende horloge van volgens mij omstreeks 1900.
Wel even goed gepoetst.
Op het www heb ik zelfde uurwerken gezien, maar zonder de chatons. Opgeleukt standaard uurwerk lijkt me dan. Zie ook de achternaam. Gewoon 2 letter weg.
Mooi!
Voor merktekens zou ik deze leerzame pagina bekijken:
Patrijs is zwitsers keurmerk voor zilver. De leeuw niet gecheckt.
De ridder van het horlogemerk (verwacht ik). Onder de nummers staat een tekentje, vermoedelijk van de kastmaker.
@Jenneke via google heb ik een verkoop gevonden van een soortgelijke horloge. Die had er veel info bij gezocht. Maar site in het Japans. Dus lastig een touw aan vast te knopen.
Proficiat hoor. Wat een topper!
Is in ieder geval een van de mooiere uitvoeringen.
Gaaf!! Van harte en geniet ervan