Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

De volgende NA vandaag :innocent:
Voorvader van de prx. Maar dan met normale bandaanzet.

32 likes

31 likes

26 likes

Barometer geeft een weersverbetering aan…

Fietstocht met kleinzoon zit er helaas nog niet in :confounded:

36 likes

Ik denk , net als bij klokken, dat de gaten conisch moeten zijn. Dus dat de steentjes er niet uit vallen. De Asjes maken dat ze toch al niet naar ’ binnen’ vallen.
Dus persen vanaf de balans en raderkant in de basisplatine, en vanaf de onderkant in de kloven…?

1 like

Ik vrees de rotor Bas…heb het ik dacht al eens eerder bekeken en die leek losjes te draaien. :grimacing:
Helaas niet zo heerlijk simpel als bij Seiko waar ik ooit alleen maar een los schroefje bij hoefde terug te plaatsen

O, ja dat kan ook natuurlijk. Welk kaliber is het?

Klinkt logisch.
Dan is “van binnen naar buiten” geredeneerd vanuit het gehele uurwerk.

Thanks!

Je drukt de lagersteen van de binnenkant van de brug of platine totdat hij vlak zit met die kloof of platine en dat is je uitgangs positie. Vanaf daar ga je kijken hoeveel hoogte speling het rad heeft en dan corrigeren totdat het goed zit.
Ik zal straks als ik tijd heb wat fotos maken voor je dat is denk ik duidelijker.

1 like

Bedoelde je zo’n doosje?

Ik denk dat deze posts naar het paarse gedeelte moeten

8 likes

Mooi. Gefeliciteerd met nr zoveel. Groter Tissot fan kan je niet zijn.

1 like

Goedemorgen,

Fijne dag allemaal!!:watch:

29 likes

Mooi werkje vond ik, toen eens vastgesteld. AS1361N had ik er uit opgemaakt :male_detective:

Vandaag deze “Grand” Seikomatic. Ik heb besloten toch niets aan de kast te laten doen. Ik heb er wel contact over gehad met de dokter in Polen, maar er toch vanaf gezien. Want waarschijnlijk zou hij er geen heel goed resultaat van kunnen maken. Dan laat ik het liever zo.

23 likes

Weekend mooiste - nu al! :ok_hand:

1 like

Dank je. Had deze overigens al wel meegeteld in het getal van laatst; hij lag er al. Wist alleen nog niet zeker of het een echt project was of draagbaar exemplaar. Gelukkig bleek het het laatste :blush:

2 likes

Goedemorgen, tijdens een raceweekend ga je toch op zoek naar iets toepasselijke. Een checkered flag doet het dan al vaak goed.

Gisteren kreeg de Oris ChronOris polstijd.

Vandaag krijgen deze Keltons (= Timex) aandacht

24 likes

Zoals gebruikelijk.
Fijne zondag

18 likes

Net een nieuwe klaar.
Sita ultraflach incabloc met mooi ingeslepen in de dial markers.
Kreeg de normale threatment. Reinigen, smeren, kast reiniging en gepolijst glaasje.

Caliber : Judex 50 calibe met 21 juwels.
Ik zocht al lang zo’n dial.

30 likes

Ook wel eens bij vintage Russische horloges :slightly_smiling_face: