Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Met een Amsterdammer naar Rotterdam :slightly_smiling_face:

22 likes

Dan is het denk ik inderdaad nipt m’n eerste vintage, ik had al wel horloges van een jaar of 20 oud. Wél meteen met een goeie marge mijn oudste!

Ik moest even goed kijken, maar het is natuurlijk onmiskenbaar het ding.

2 likes

-3 sec/24hr, niet slecht voor deze 47-jarige. :watch::ok_hand:

20 likes

Dankjulliewel @basvg @Plees @hadoe en @Gup !

2 likes

24 likes

Tot nu toe lopen alle Cosmotron horloges die ik uit Japan vandaan heb.
Wel fijn dat je ze voor weinig kunt krijgen daar. Batterij plaatsen en balans gaat lopen… zelfs bij de exemplaren die je als overleden zou verwachten :blush:
Meestal zit de jaren 70 batterij er nog in die vaak niet eens gelekt heeft :+1:t2:

Heb voorlopig wel weer genoeg leuke opknappers die ik ga servicen en toonbaar maak

18 likes

1994, dus vintage?

30 likes

Zelfs Vintage GS :ok_hand:zijn schitterend toch …ehhh is dit je NA ?

1 like

Een kijkje door de facetten van King Seiko Vanac 5246-6030

26 likes

Ehh, ik vind hem niet mooi, maar wel héél speciaal!

2 likes

Lekker hoor Harry :yum: Ik hou wel van facetten :grin:

Dat vinden wij niet raar…dat vinden wij bijzonder!

2 likes

Nou, ja, jawel. Altijd in mijn hoofd gehad dat ik hiervan de buitenrand als testje een dunne matte whitewash zou kunnen geven. Niet zo’n autolak oplossing zoals je ze op Ebay tegenkomt in de wildste kleuren. :sweat_smile:

2 likes

Wow die blauwe is ook sterk :+1:t2:

1 like

:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Dat vind ik ook Bas ,daarom ooit eens gekocht ,als onderdeel van de tijdlijn van de verzameling het waren kwalitatief heel goede Kings ,gekocht door de juppen : ze werden funky horloges genoemd . :smiley:

2 likes

:+1: :sweat_smile:

1 like

21 likes

Da’s bij lange na geen vintage… Nog dik 10 jaar wachten

Is een variant van die gouden versie maar zonder facet glas.
Het glaasje wat erbij hoort zal wel heel lastig worden om te vinden. Zit aan de binnenzijde nog een gouden randje.

Gelukkig loopt het uurwerk en past er ook een normaal glaasje in.

Foto van hoe ik het ontvangen heb.

11 likes

Probleem glaasjes voor meer merken geloof ik - ik heb er tientallen van Enicar, allemaal gebroken in de kasten… waanzin :dizzy_face:. Waarschijnlijk bij het faillissement destijds ‘onverkoopbaar’ gemaakt…