Net als een oude diesel even voorgloeien voordat ie het doet?
Proficiat!
Mooie wijzerplaat,proficiat!!
Dat is wat overdreven
Vandaag een Arctos Elite uit de projectenla gehaald. Ik had hiervoor een nieuwe veer besteld, want die was kapot. Binnenin zit een Durowe 1032 uurwerkje, dat behoorlijk smerig was, maar nu weer heel vrolijk tikt. Jammer dat de kast wat sleet heeft aan de onderzijde. Maar nog steeds een heel leuke bullseye! Dit horloge zal ongeveer eind jaren '50, begin jaren 60 zijn.
@maanstof
Leuk om zoiets te krijgen!
Anker is altijd heel lastig om te bepalen omdat de merken Ancre en Anker door vele fabrikanten soms als (handels)merknaam, soms als modelnaam zijn gebruikt.
Aan de vormgeving, patina en cijferfont te zien denk ik ca. jaren '50. Weet je wat voor uurwerk er in zit? Als het een beetje bekend uurwerk is staat dat wel in de database van Rafft en dan is het uurwerk meestal wel gedateerd op productie periode en daarmee dan ook het horloge. Een kalibernummer vind je mogelijk onder de baland (als je het horloge even open maakt of open laat maken als je daar zelf geen ervaring mee hebt.
[quote=“VmaxNL, post:3381, topic:470353”]
de kast wat sleet heeft
[/quotede charme van vintage
Inderdaad !
Het is wat anders als er stukjes wegbreken. De caseback kan ik nog wel op de kast schroeven, maar die is niet meer dicht. Dus het is een beetje dun op sommige plaatsen.
Als ie de avond overleeft, die heeft al een leven achter zich
Dat moet wel uit de jaren ‘50 zijn. Leuk ding! Waarschijnlijk Duits? ( Vanwege de spelling AnKer, en geen ’ Swiss’ erop?
Hoewel je meestal beter van wijzerplaten af moet blijven (en het wel bij je avatar-naam past) verwacht ik dat deze wijzerplaat wèl schoon te krijgen is. Er zijn in ieder geval geen seconden- streepjes en de cijfers zijn opgelegd.
Maar die beslissing is gewoon erg afhankelijk van je eigen smaak natuurlijk! Hoe dan ook, gefeliciteerd met dit leuke oudje!
Ook een goeiemorgen vanuit Helmond
En gezien het water wat er gevallen is maar een horloge om wat dan in zijn element is als het nat is:sunglasses: