Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Je kunt niet alles hebben hè :smiley:

1 like

Seiko LM Special, 40mm breed.

20 likes

Deze * blijft het hele weekend om de pols!

32 likes

Goeie keuze :wink:

24 likes

Pr526gl met een grijze wijzerplaat.
Pareltje

42 likes

Ik houd van die jaren 70 stijl “in de kast doorlopende band”.

1 like

HDV

23 likes

Hier ook nog maar even omdat ik super blij ben dat deze vandaag terug is gekomen van service.

34 likes

27 likes

Van harte erg mooi ding! Draag hem in goede gezondheid :beers:

1 like

Dankjewel!:+1:

1 like

Vanmiddag 2x een Rus om - bij de Raketa begaf het (Russische) leren bandje het.

Haast verloren :frowning_face_with_open_mouth:, dus snel gewisseld naar deze trouwe ouwe duiker met originele bracelet

24 likes

Gaaf zeg! Heb je hier meer informatie over?

51 jaar oud en loopt nog steeds ongelofelijk nauwkeurig…

21 likes

Zeker!
Dit is een midden jaren 30 (Jaeger-)leCoultre Reverso.
Dit horloge is gemaakt vóór 1937 toen Jaeger en Lecoultre beide namen standaard op de wijzerplaat gingen gebruiken voor de niet-Amerikaanse markt.

Het horloge is gemaakt voor de Europese markt en het meest bijzondere is de wijzerplaat. De bruine wijzerplaat zie je zelden en is volgens JLC enkel op “special request” gemaakt.

Ik ben in januari op uitnodiging van Jaeger-leCoultre in Le Sentier geweest. Daar toonden ze mij een gelijkend horloge met het “Jaeger” signatuur. Ik was op slag verliefd. Helaas/gelukkig was dat horloge al verkocht.
Ik heb me er toen echter in vast gebeten en heb deze variant gevonden in Zuid-Afrika. Persoonlijk vond ik het extra leuk om het horloge juist daar te vinden i.v.m met de verbinding met de Britten en het spelen van polo (dé sport die direct verbonden is met de geboorte van de Reverso).

Enkele plaatjes:

44 likes

Heel mooi en uniek. Als je ziet hoe de gemiddelde horlogekast in de jaren 30 in elkaar steekt, was dit echt een klasse apart. Daarbij die dikke puffy lume markers en platte kroon.

Begrijp ik uit deze zin dat JLC ook eigen vintage verkoopt?

Dat klopt :slight_smile: .Jlc is “the collectibles” gestart. Een project t.b.v. het uitdiepen en vermarkten van hun geschiedenis.
Het is relatief kleinschalig met capsules van een stuk of 12 horloges per keer. Ze verkopen online (tegen stevige prijzen).
Ze hebben een boek “the collectibles” uitgebracht waarin ze hun vintage horlogecollecties bespreken.

8 likes

Nog niet eerder gehoord, maar het is dan ook vrij niche. Wel stoer van het merk. Natuurlijk valt er geld te verdienen voor ze, maar lastiger dan gewoon nieuwe horloges produceren. En een misstap kan het merk wel schaden.

Geniet van de LeCoultre terug om de pols!

28 likes