Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

31 likes

Gelezen en interessante zoektocht naar de roots van dit horloge.

Was wat discussie over de leeftijd maar wsl van rond 1920 dus, waarbij de kast wat ouder zou kunnen zijn als ik het goed begrijp.

2 likes

26 likes

Dank Gerard :blush:

Een bijzondere Seiko deze ochtend :grinning:

24 likes

Een bijzonder fraaie eeuweling … :ok_hand:

34 likes

Schitterend horloge. Het idee dat heel lang geleden in een heel andere tijd mee rondliep, prachtig!!

vandaag weer es de MOBILE
Deze had wat issues, zoals veel te hoge BE. Werken aan balansen is echt niet mijn sterkste kant tot op heden. Ook de wijzers sloten niet meet hard genoeg aan op de asjes. En een ponzenset heb ik nog niet om ze nauwer te maken.

Daarom kocht ik een donor uurwerk (Otero 28) met andere wijzerplaat maar identieke wijzers. Heb deze dan opnieuw gereinigd en gesmeerd en overgezet in de kast.
Hij loopt nu vrolijk op -2 seconden en een BE van 0.2MS.

25 likes

Ik had gisterenavond nog de zilveren versie om!
Maar ik vind de jouwe toch mooier!

1 like

Dank je wel Patrick ,ik zag het gisteravond ,en dacht morgen ook maar weer eens pakken :smiley: we zijn de enigen hier op het forum die deze 38 -ers bezitten dacht ik . Zelden voorkomend en vaak al behoorlijk aan de prijs .

27 likes

Goedemiddag,

:ukraine:

22 likes

Vandaag een erg foute Coriental om. Wel een new old stock.
Coriental kun je plaatsen in het rijtje Aseikon en Acitizeno en heeft dus ook een UMF 24 van Ruhla onder de kap.

23 likes

Goedemiddag iedereen.
Vandaag mijn Smiths De Luxe binnen gekregen.
Nu nog een tripje naar Mount Everest organiseren.

29 likes

Tamelijke zeldzame oude Seiko 2220-3240.

Naast dat de vormgeving zo bijzonder is, draagt-ie ook comfortabel in de winter onder een lange mouw vanwege dat-ie zo lekker plat is.

32 likes

32 likes

Hopelijk waren het 25 echte meters….:swimming_man:t2:‍♂

1 like

34 likes

28 likes