Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

29 likes

Wat een knapperd!

Heb ook iets moois trouwens

Zag ook dat een vergelijkbaar horloge door @Ojjz wordt aangeboden…ga jij geen spijt krijgen @Ojjz ?
Van a) dat je hem wegdoen
Van b) dat je zo weinig vraagt !!!
Ik heb hem omgehad en ik weet hoe dat voelt en hoe fraai die is…

20 likes

Jouw JD is nog een tandje mooier maar de Airain is erg fijn. Helaas kan ik niet alles houden en is de markt voor vintage chronografen blijkbaar matig. Dus nu een faire prijs in de hoop op een gelukkige koper:

30 likes

En die Airain is ook best fraai :wink:

Feb 1964 Seiko Sportsman.
Terug van reinigen en service.

27 likes

1 like

Toffe 666 snorkel

2 likes

25 likes

:ok_hand: :+1:

Ook een hele mooie en bijzonder :ok_hand: vijfje !

1 like

Vanavond een 53-jarig oudje opgehaald. Ok, dat is vintage hoor ik jullie denken, maar qua leeftijd niet bijzonder voor een mechanisch horloge.

Dat klopt. Maar in dit geval gaat het om een duiker met een batterij. Een van de eerste electro-mechanisch aangedreven uurwerken uit 1970. Electric werden ze genoemd.

Zeker bij deze horloges is het maar zeer de vraag of ze nog lopen. Gekocht als niet werkend, maar je blijft hopen. Cosmetische staat was immers goed.

Heb de case back verwijderd en kwam de volgende batterij tegen. Union Carbide uit de US voorzien van een patent nummer.

Geen lekkage te zien, dus de hoop was er nog steeds. Dus een LR44 batterij er in gestopt en wat denk je? Niets …. dat de secondewijzer in de weg stond keurig zijn ronde te maken :v:.

Meteen voorzien van een passend bandje en zie hier het resultaat.

40 likes

Mooi mazzeltje :+1:

1 like

Een Sekonda Strela, Sekonda was het exportmerk voor onder andere Poljot dat deze Strela met het handopwinder 3017 uurwerk maakte.
Daarnaast is dit ook een èchte “space watch” de kosmonaut Goebarev droeg hem.

30 likes

Voor zo’n lach was ik ook te water gegaan!!

1 like

Fotografisch ging er wat mis vanavond ,weggooien …laat het maar even zien :kan het niet herhalen,… :smiley: welterusten

21 likes

In afwachting van een NA deze Seiko Quartz 3823-7020

23 likes

Ben benieuwd wat er komt aanwaaien bij je ! :smiley:

Voor mij hetzelfde, in afwachting van mijn vintage NA deze.

20 likes

Lex heeft hier het nieuwe bandje voor gemaakt! Dankjewel Lex!

29 likes

Mooi bandje Bas en ja dat kan Lex goed ! :ok_hand:

1 like