Vandaag is het deze,
Proficiat met deze mooie Seikomatic ! Veel plezier ermee Benieuwd naar de foto’s bij daglicht
Ik had van @wbcoupe een horloge overgenomen. Het liep niet, de wijzerwrijving was te klein en de setting lever spring was kapot en oh ja…het is een penanker.
Of ik het wilde hebben want Wilko wilde geen penanker. Dus kwam hij naar mij toe.
Het uurwerkje is een BFG 866 en daar voor had ik gelukkig nog een goede setting lever spring liggen in een half donoruurwerk. Deze zijn vaak kapot, evenals de balans maar die was gelukkig nog heel.
De wijzerwrijving die bij deze uurwerken op de veertrommel zit (het Roskopf systeem) was vlug gefixed toen het uurwerk uit elkaar was. Het uurwerk liep ook zwaar, maar na schoonmaken in de schoonmaakmachine en weer monteren liep het heel erg soepel.
Dus niets stond een goede werking in de weg. En na het plaatsen van de balans begon ie dan ook direct te lopen, altijd een mooi moment.
Zoals je kunt zien probeerden ze je vroeger ook al om de tuin te leiden.
Het lettertype is zo gekozen dat het net is of er Hamilton staat maar het is Harnilton.
Enfin, het horloge loopt weer keurig en is nu gered van de ondergang.
Wilko, bedankt dat je aan mij hebt gedacht.
Mooie Omega op echte hagedis
Top dat hij alweer loopt, goed gedaan
Het is niet zo dat ik per definitie geen penanker wil; ik heb er zelfs nog een liggen. Maar ik heb zoveel projecten liggen dat deze nog 10 jaar onderin die box zou blijven liggen. Dan beter naar iemand die er plezier van heeft
Prachtige post weer Peter - niet mijn smaak qua horloge, maar dikke like voor dit verhaal en natuurlijk de gever - anders was dat gekke Hammie exemplaar waarschijnlijk nooit meer tot leven gekomen…(zoals zovelen)
Knap gedaan hoor …chapeau