Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Lekker sturen zo toch …en die Zwiebel schnitzel ….veel plezier !

1 like

De mooiste setting :ok_hand:

mooie reverso :100:

Dat is oude adel :ok_hand:

1 like

1957 ! :ok_hand: :+1:

1 like

De 117,6 gram oude Tissot van Pa om de pols vandaag.

35 likes

Stijl! :ok_hand:

29 likes

@bbijlhout

image

WOW! Die cijfers! en die smalle index ring! en de rode secondenwijzer! En die urenwijzer! Prachtig!
En alles zo gaaf nog. Wat voor uurwerk zit er in?
Garantex?? !! Klinkt als een jaren '50 merk voor theedoeken… Even opzoeken:
Ja hoor, hij staat er in!

Selza was kennelijk de fabrikant. Ook nooit van gehoord, maar geen kleine jongen. Opgezocht in Mikrolisk komt deze tevoorschijn:

Meer dan 80 submerken, waaronder deze:

Die draag je dus niet om je pols… ?

image image

19 likes

Er zit een AS1187 in

1 like

Dank je wel en ik denk aan wiener schnitzel maar ga deze ook proberen… :+1:

1 like

Vandaag deze. Een wat eclectisch ding met een jaren 70 uitstraling van de kast, mooie klassieke Breguet cijfers op een smetteloss witte wijzerplaat en een logo in moderne letters. ALFA, afkomstig uit Zweden, met een Swiss made ST 1950-51 werkpaardje er in.

.

Gelijk maar even op de nieuwe timegrapher.

Met wat geduld lukt afregelen in de buurt van 1 sec p/d nog wel met het uurwerk wijzerplaat onder.
In andere standen ( Dial up) zijn de waarden dan toch weer heel anders. Als geheel niet slecht voor een ca. 50 jaar oud horloge dat ook uiterlijk nog in fraaie staat is.

Zweeds horloge, zie ook Mikrolisk, de rood gemarkeerde fabrikant, gezien het feit dat ook de Perfecta horloges voor de Zweedse markt werden vervaardigd.

.

Wat twijfels, daar er ook een Perfecta fabrikant uit Duitsland wordt vermeld met het zelfde logo als het Zweedse Perfecta.

21 likes

Zeker niet - heb er al jaren deze net een ietsje te mooie 60-er jaren automaat van :innocent:

Goeie shake awake, ik geloof niet dat ik hem ooit één dag gedragen heb :thinking:

28 likes

Je bedoelt wel Zwitserland toch ?:innocent:

1 like

Een niet vaak geziene Pontiac memodate

27 likes

Correct! Slip of the pen. Slordig van mij. Hier staat het duidelijk.

1 like

Middag wissel :grinning:

34 likes

Wolfraam = Tungsten (carbide)

Heel krasvast in elk geval

Nog beter :+1:t3:

1 like

Prrrrrrrrrismaaa vandaag.

31 likes

Same here😉

Edit: ik bedenk me net dat ik deze omhad toen wij onze korte, doch plezierige ontmoeting hadden in Amsterdam :smiley:

30 likes