Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Die is zo te gek! :man_dancing:

1 like

Zo zeldzaam is de 5740B ook weer niet, maar wel in een 5740-8000… Want die is maar 1 jaar zo uitgebracht.

Zo ook deze, die ik vandaag om de pols heb:

En die soepele loop van het uurwerk is toch al karakteristiek voor de 5740-serie. De A-versie loopt ook soepel en de C-versie al helemaal. Zeker als die vergelijkt met andere uurwerkjes in dezelfde klasse. Ondanks dat dit een lagere klasse uurwerk is, dan bijvoorbeeld de 4500-serie, loopt de secondewijzer aanmerkelijk vloeiender.

23 likes

Het serienummer en modelnummer kunnen uitsluiting geven over de leeftijd. Mooie Actus!

De eerste 2 cijfers van het serienummer geven bouwjaar en maand weer. Het modelnummer geeft informatie over het uurwerk, dat dan in bepaalde periodes gemaakt is. Zo kun je uitsluiten in welke periode en jaar het is gemaakt.

2 likes

38 likes

Allereerst mooi op de plaat gezet :+1: zo worden deze Arabische cijfers echt super aangelicht en kun zien dat ze niet geprint zijn :ok_hand:

1 like

Een 6106-7690 met serienummer 411081 dus. :no_mouth:

6 likes

Een prachtige 5 Actus in gefacetteerd glas ! Funky werd deze stijl genoemd meen ik :ok_hand: edit januari 1974 .

Ho, nog vijf jaar ouder dus :astonished: top! Bedankt, leuk om weten.

Dat is dus januari 1974. De 6106 is in die periode gemaakt, dus dat klopt wel.

1 like

Ik twijfelde al bij 1979. Toen maakte Seiko maar heel weinig mechanische horloges. Gelukkig zijn ze daarvan teruggekomen… Het was destijds de Quartz periode.

2 likes

Wat een ontzettend mooie wijzerplaat!

1 like

Goedemorgen,

Mooie dag allemaal!!:watch:

35 likes

28 likes

Met de gouden rotor ! :ok_hand:

24 likes

34 likes

Deze NA gisteren opgehaald bij een gewaardeerd HF’er:

26 likes

Proficiat met deze mooie Omega Genève! :ok_hand:

1 like

Dank :+1:.

1 like

Een “opvallend “ mooie verschijning dit horloge ,met een subtiele gravering van de bezel …prachtig ! :ok_hand: