Vandaag een ZIM die ik ooit heb opgeknapt. Loopt nog steeds erg keurig.
Je zou op je verjaardag misschien een mooier horloge dragen, maar ik moet toch gewoon werken dus dan deze maar.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Gefeliciteerd
Fijne dag!
Best mooi hoor, Peter en mooi rood is niet lelijk. Gefeliciteerd en nog een fijne dag!
Félicitations
Van harte gefeliciteerd!
En ik vind die Zim schitterend!
Gefeliciteerd Peter
Gekke vraag misschien, maar deze lijkt naast de decentrale secondenwijzer ook nog een gewone centrale secondenas te hebben? Of is dat optisch bedrog?
Optisch bedrog
Nog zo’n pareltje
En toch nog even gefelizimteerd Peter
De vraag was eigenlijk: welk horloge droeg je gisteravond, want inmiddels is het al ruim 12 uur 's nachts geweest en ik was nog niet naar bedje toe. Nachtuil aan het werk.
Afgelopen avond heb ik deze gedragen:
EREF. Een merk dat ik nog niet eerder ben tegengekomen op het Forum. Er is niet veel over terug te vinden behalve een vermelding in Mikrolisk en ook een in Ranfft voor het uurwerk.
eR-eF staat voor Rudof Fisher, een van de vele kleine horloge producenten uit Pfortzheim, Zuid Duitsland. Het uurwerkje dat er in zit is eveneens uit die omgeving. Het is een HB 115 en werd gemaakt omstreeks 1955 door de Fa. Hermann Becker uit Dietlingen, nabij Pfortzheim. Verder heb ik niets over Rudolf Fisher kunnen terugvinden. Hermann Becker heeft wel een eigen aparte vermelding bij Ranfft en in Mikrolisk.
Hieronder dan alleen nog wat plaatjes van mijn EREF horloge en een paar screenprints met de gegevens uit de beide onmisbare databases.
Het horloge was wat mottig van uiterlijk toen het bij mij binnenkwam, maar na wat poets- en polijstwerk, een voorzichtige reiniging van de wijzerplaat, een nieuw glaasje, een nieuwe secondenwijzer (want die zat er niet meer op) en een fatsoenlijk zwart leren bandje was het weer draagbaar. Bonus: het uurwerkje, nog mooi schoon, waarschijnlijk mede dankzij het aparte binnendekseltje loopt nog keurig op tijd. Ik draag het maar zelden, dus een servicebeurt is nog even niet aan de orde.
Een leuke aanwinst voor de collectie exotische merken en de verzameling bulls eye horloges.
Een vondst op de Rikketik van april dit jaar, bij het standje van de Zweedse meneer Hubert Hagman.
In optima forma