Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Maar je zit er wel heel dichtbij, Lex. En jouw bijdragen kunnen zo in een geïllustreerd alfabetisch overzicht van tijdloze tijdmachines :nerd_face:

3 likes

Goedenavond iedereen.

29 likes

Voor mijn gevoel is deze Seiko chrono absoluut vintage, hoewel dit uurwerk over een lange periode is gemaakt, tot 2002… dus kan er naast zitten

Zitten echt heel fraaie modellen tussen, en die lijken helaas in prijs te stijgen de laatste tijd :sweat:

23 likes

Fijne avond allemaal!!:watch:

25 likes

Vandaag deze

26 likes

Leuke,Ronn!

1 like

In de avondwissel:

De wijzerplaat heeft een subtiele Sonnenschliff die zeer lastig te fotograferen is…

36 likes

Toch echt geslaagde foto’s hoor van een fraaie King :ok_hand:

1 like

Bedankt Harry, heb hem al een paar weken niet meer omgehad, maar is toch direct weer dikke liefde :smiling_face_with_three_hearts:

Dit vind ik nog steeds een van mijn beste en mooiste vondsten. De Seiko Cronos 15001A. Zo al een plaatje om te zien en dan ook nog een extra-dial. Dat wil dus zeggen, de indexen zijn van edelmetaal, witgoud in dit geval. Of de wijzers dat ook zijn, dat weet ik dan weer niet, maar normaal gesproken wel.

34 likes

Deze waren volgens mij top of the Bill in deze tijd . . …bij gevolg waren vaak indices en wijzers van edel metaal … :ok_hand:

1 like

27 likes

Hee joh, je horloge staat verkeerd…nee hoor, het is een 24 uurs horloge.
Vandaag op het werk zei iemand dat mijn horloge niet goed stond. :sweat_smile:.

21 likes

Wat een beauty :heart_eyes:

1 like

Dat bestaat al, Don. D.w.z. geïllustreerd, in elk geval met heel veel vignetten en beeld merken. En dat zijn toch het soort plaatjes, behalve die van de horloges zelf, waar we naar zoeken.
Al heel bekend hier op HF, namelijk:

Hier zomaar een pagina:

Als ik bij de zoekbalk van Mikrolisk alleen een ‘e’ invoer (dat is een letter die in vrijwel alle vermeldingen voorkomt), krijg ik dus ook alle vermeldingen te zien in 632 pagina’s ( image ).
Met zo’n gemiddeld 100 vermeldingen per pagina krijg ik dan info over al die merknamen, plus van een flink percentage ook de beeldmerken. In totaal dus bijna 64.000 geregistreerde merkvermeldingen!
En dan loop ik nog regelmatig tegen merken aan die niet in dit gigantische overzicht genoemd worden.

Ik heb dus nog even wat te doen.

Om nu toch weer on topic te komen heb ik zojuist deze vintage nog maar even aan de pols geslingerd: want het gaat nog steeds om ‘welke vintage dragen wij vandaag’

Een Largosa. Ook een merkje dat eindigt op een ‘a’, want toeval bestaat niet.
En… hij staat niet in Mikrolisk!

Nog een aardigheidje over dit horloge: De indexring is volledig Radium! Toen ik er een keer mee bij @Vouwfietser was en hij er aan ging meten met zijn geigerteller ging de wijzer gelijk in de hoek! Geen klokje om vaak te dragen dus.

image

28 likes

Ik geef toch de voorkeur aan jouw illustraties Lex. Maar ik ben dan ook meer liefhebber van de buitenkant van horloges dan de binnenkant (microlisk & Ranfft). Ik zag overigens zojuist dat dr Ranfft de bekende held van de uurwerk-determinatie nog leeft (itt sommige berichtgeving), en dat zowel hij als die site in herstel zijn. :slight_smile:

1 like

Fraai horloge maar wat is het merk Pieter

1 like

Goedemorgen,

:ukraine:

27 likes

Ik dacht al, wat ziet het er stralend uit!
Maar zonder gein, en erg leuk horloge!

Vandaag weer een Seiko Lord Marvel 5740-8000, maar nu in SGP en Arabische cijfers, duidelijk andere wijzerplaat, dan de latere 36K modellen. En naar mijn mening ook veel mooier, daardat de indexen niet zwart zijn gemaakt. En ook hier een 5740B uurwerkje.

26 likes