Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

26 likes

Nog eentje uit het opwind avondje :nerd_face:

23 likes

26 likes

24 likes

Goedemorgen iedereen…
Vandaag zin in deze Nederlander :heart_decoration:

22 likes

22 likes

30 likes

Johhhh Wilko, dat blijft ook een lekker ding in jouw collectie man!
Dat platte stukkie techniek dat is toch ook een genot om te dragen? Visueel dan hè, want hij is titaan-licht

2 likes

Wissel naar 'n andere Seiko - na de ellende van al dat opwinden ook maar eens even dragen :wave:

21 likes

Goedemorgen vintagelovers, deze vandaag:

Fijne dag allen :+1:.

27 likes

Morgen :wave:
Vandaag de oranje UFO :flying_saucer: uit het archief

Iemand een idee hoe ik de dag goed krijg zonder de datum te veranderen. Bij snelverzet gaan beide…

23 likes

Gisteren nog eentje van @basvg gereanimeerd. Of eigenlijk ook weer niet helemaal. In dit horloge zat een Slava automaat, maar die liep niet. Nu moet je weten dat die Slava’s echt wel mooi kunnen lopen, maar dat juist de automaat module geregeld problemen geeft. Bijna altijd is de lagering van de rotor niet goed meer waardoor er veel speling op komt.

Bij deze was dat ook. Maar hier was ook de datum verzet kapot en daar wil je echt niet aan gaan rommelen bij zo’n uurwerk. Nu wil het geval dat ik ooit een paar new old stock Slava handopwinder uurwerken heb gekocht op ebay en die passen ook in deze kast. Dus het was verder een kwestie van wijzerplaat en wijzers overzetten en de zaak inbouwen. Oh ja, ik had ook nog de Engelse dagschijf overgezet want mijn uurwerkjes hadden allen een cyrillische dagschijf.

Het horloge loopt nu uiteraard weer erg mooi, alleen is het geen automaat meer en heeft ie 1 jewel minder. :wink:
Nog even de plexi gepolijst en hij is weer bruikbaar voor gebruik.
Het merk Genue…? Ik heb er nog nooit van gehoord. Kan ook zomaar een reclame horloge zijn.

21 likes

Grof geschut :sunglasses:

17 likes

Haha, je redt de hele horloge-lijken-stapel!

Ik had nog een Ruhla gevonden , die komt er ook nog aan!

2 likes

Verder met de testrun van dit oudje.

18 likes

Ja @basvg, ik probeer er zoveel mogelijk te redden.
De Bitunia loopt ook weer.
Nu moet ik weer zorgen dat ik bandjes heb, want zo gaat het wel hard.

22 likes

29 likes

Lekker platte omega vandaag. @Plees beetje induwen doet de datum, verder drukken doet de dag. Dus eerst de dag instellen en dan de datum door niet te ver indrukken en dan weer loslaten.

24 likes

Gelukt Martijn! Dankjewel, potdikkie, ik moet heel beheerst dit doen. Je drukt al gauw te ver door :sweat_smile:

Edit: en prachtige Connie :star_struck: Dat had ik eerder ook al gezegd geloof ik :joy:

3 likes

26 likes