Gaaf horloge, erg mooi
Topper
Prachtig horloge! Dit benadert toch wel mijn grailwensen.
Dankjewel kerel!
Dank je Friso net terug uit het bos ,zal op "wat dragen wij"even de beste posten ( beetje verdelen toch) .
Dank je Jan ,ook een 1952 Omega !
Fraai en bijzonder Wehrmachtswerk !
Dankjewel Lex voor deze achtergrond - schets.
Altijd weer leuk om over je horloges te leren!
Tenzij ik me vergis zegt een timegrapher, hoe dit loopt maar niet hoe hard het uurwerk zijn best moet doen (en dat is waar vaak de slijtage ontstaat). De olie in oudere uurwerken verdikt sneller dan de modernere varianten die bij mijn weten vaak synthetische componenten bevatten.
Volgens mij zijn er 2 kampen; als ie loopt, er niets aan doen en het kamp die preventie belangrijker vind. Ik hang daar zelf een beetje tussen.
Blijkbaar een topjaar voor het Omega design team .
Kan je dat dan dan niet aflezen aan de amplitude?
Weer eentje die ik net klaar heb ingepikt door mijn vriendin
Nouja het is haar gegund, ze moet ook dat continue gezwets over horloges aanhoren…
Komt toch wel over toch
Ik ook, Jeroen. Zo’n beetje tussen de service beurten in, zeg maar. Ik schreef dan ook “voorlopig”. Moet uiteindelijk natuurlijk wel eens gebeuren maar heeft is zo’n situatie voor mij geen prioriteit.
Mooi ding. Die rode seconden wijzer maakt m net even wat specialer evenals het mooie cijferfont.
Prijs je zelf gelukkig, ze heeft smaak!
Volgens mij ligt het wat gecompliceerder dan dat. Nogmaals ik ben geen expert en de resultaten van een timegrapher geven zeker een indicatie maar het is niet zaligmakend. Een horlogemaker zal ook altijd naar het blote uurwerk willen kijken.
Haha, die doet me denken aan mijn luipaardje. Maar van de mijne blijven ze af.
Ze heeft een goede smaak, prijs je gelukkig.