Ja er moet eigenlijk een 19mm bandje op, maar voor nu laat ik deze nog even zitten
Och natuurlijk! Ik had hem niet herkend. De fe 233 heeft vaak zo’ n wafeltjes patroon. Maar deze is ouder natuurlijk.
Bedankt Alphons!
Schitterend ! Die lug-constructie, speciaal voor band-uit-een-stuk ! Draagt vast erg comfortabel. Maar zo’n prachtstuk, daar wil je zelfs wel even voor lijden, denk ik.
Ja hij draagt erg lekker hoor.
Quality time met een quality horloge, zo heurt het.
Lijkt iets extra’s te hebben - uitklapbaar naar kompas of zo??!?
Die pin is zoals bij een omega plofpro, om de bezel vast te zetten.
Aha, misschien net als bij mijn dikke Sicura duiker ( met een kroon die helaas ontbreekt)?!?
Mooie Enicar @basvg. De supertest was het beste wat Enicar te bieden had. Het was hun eigen chronometer standaard.
Oh daar wil ik wel eens een foto van zien. En ik heb nog een aantal sicura stukken liggen misschien zit er iets bij
Deze dus
Ter hoogte van 4 uur (16) hoort een kroon die door aandraaien de zijkant van de bezel vastklemt - lijkt super simpel maar toch in 25 jaar nooit gevonden!
Op het forum zwerft er eentje met zelfde constructie maar mooiere dial met kleuren.
Hoe het precies gemaakt is weet ik niet maar het lijkt me zoiets als een gevalletje kroon & stift in moertje of dergelijks - simpeler dan bij jouw fraaie Yema denk ik

Misschien is het wel eenvoudig zelf te maken maar ontbreekt me het talent

Ik kijk het eens na in de bak met reserve spullen.
Heel fraai