HA, het hoogteverschil kon ie ook al aan
Het is toch een Seiko Laurel geworden. Die zat langs de Liner in de doos en die vond ik nu toch net wat aantrekkelijker om op de pols te slingeren…
Asu Marin met uitgesleten pingaatjes, veroorzaakt door de stalen flexband.
Uurwerk gisteren opgedraaid en loopt goed en houdt de tijd goed, zoals je kunt zien aan de tijd op foto’s.
Vandaag een mooi stalen ww2 bandje op deze pronto gezet. Tijdsgenoten staan ti h vaak beter bij elkaar. Moet nog een beetje in de vorm van mijn pols gaan staan.
Zoekt ze nog kleinkinderen?
Zojuist binnengekomen, deze Tissot uit 1942.
Kast en band moeten nog gereinigd worden, het glas ziet er nog redelijk krasvrij uit.
En toch nog een avondwissel naar de Seiko Liner. Echt heerlijke horloges, dun, mooi design en licht.
Take me back to the sixties…
Moet ik ook direct toegeven
Ik heb gelijk de nieuwe glaslifter gebruikt en het is heel goed gegaan, ik heb het glas er uit gehaald en na het geschuurd te hebben gepolijst, de kast in de ultrasoon, 2 keer vijf minuten, de kast met de hand en Silvo gepoetst. Toen alles weer in elkaar gezet.
Ik ben zeer content over de glaslifter van Bergeon, en toevallig vandaag uit China een glaspers binnengekregen.
Glaspers
Altijd vies die fixoflexjes, maar wel een fraaie match met deze Tissot vind ik!
Zou misschien ietsje breder moeten zijn, nu met die speling een beetje meer kans op schade a/d lugs ?!?
Imposante glaspers trouwens
Er zitten vaste pinnen in, dus ik heb het zo gelaten, anders had ik op leer gezet, dat lijkt me ook mooi.
Ik ben het met je eens dat dit staal ook goed matcht met deze Tissot, dus nu het goed gereinigd is laat ik het zo, het past ook bij zijn leeftijd, ik heb gezien dat het niet van 1942 is, maar van 1943, binnenin staat een ander serienummer dan op de achterkant van de klep.
Mooie pers ja, en het draait lekker soepel, ik denk dat dit wel gaat werken.