Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

Fiat 850 Spider.?

1 like

29 likes

26 likes

De tijd :sweat_smile:
Komt door Tissot, hebben soms die vervelende ‘net niet’ maat tussen de lugs…:face_with_monocle:
Maar ik vond dit (iets te brede) bandje juist zo’n aardige match - en dat knagen is gebeurd voor je er erg in hebt :pleading_face:

2 likes

Jullie zijn vintage Champs in alle opzichten :+1:
Zelf twijfelde ik vandaag toch nog even - eerste indruk 850 spider ja, maar bij de side pics vond ik hem even ietsje te lang voor mijn ‘bewaarde herinnering’ en dacht eventjes aan de 124 spider :thinking:

2 likes

De Fiat 124 is toch anders en dit is de 850 Spider.

Die heeft ook dat zwarte randje bij de koplampen
Deze heeft motor achterin.

@domega

5 likes

124 en 850 zijn nogal verschillend, de een de motor voorin, de ander achterin. Vandaar het onbreken van een grille bij de 850, maar wel roosters in de achterklep.
Maar ik herken ook echt niet elke auto op het eerste gezicht hoor :blush:

2 likes

Haha, klopt helemaal maar bij dit soort kiekjes kijk ik voornamelijk naar één detail voor het non -‘topic’ :face_with_monocle:

2 likes

Weet ik, maar ik vond hem ineens zo lang na +/- 50 jaar niet gezien te hebben :sweat_smile:

2 likes

Late 50’s early 60’s Timex 100 Bayonet

23 likes

Een avondwissel naar deze Seiko King (twin) Quartz 9443-700A uit 1982. Van alle horloges met stalen band is dit wel een van de comfortabelste horloges.

21 likes

Lijkt tamelijk ‘basic’ :face_with_monocle:

1 like

Schijn bedriegt. De band zit prima in elkaar en ziet er ook leuk uit. Geen rammeltjes, sluit goed aan, weegt niet veel en trekt geen haren. Niet slecht voor een originele Seiko band… Want eerlijk is eerlijk, Seiko heeft qua stalen banden niet de allerbeste reputatie. Bekend om rammelen en slijtage. Qua design af en toe best erg mooi, maar in kwaliteit niet altijd de beste.
En de meeste horloges vind ik beter staan op leer, dan op metaal…

2 likes

Hoor ik van @Lexaf ook geregeld…
Bij mij net andersom :yum:. Ook al zijn die ‘rammel’ bracelets vaak kapot/incompleet, ik zie voor mijzelf het leer toch meestal als noodoplossing voor m’n paar ouwe Seiko’s :innocent:

14 likes

Dat is toch prachtig :+1: Mooi en tijdsklassiek.

1 like

Klusdag, dan maar niet de duurste, maar o zo betrouwbaar!

26 likes

Op deze regenachtige dag is een waterdicht horloge wel op zijn plaats. Daar kan deze Seiko 6306-7001 wel tegen. Hier kan ik echt van genieten.

27 likes

Wij ook :sunglasses:

Wat is die Ingersoll in een prachtige conditie!

1 like

Nog maar ruim 50 jaar oud dit mooie ”blauwe oog”, de LM uit 1973

28 likes