Gaaf ding man!
Dank je
Ik had afgelopen zondag uit zo’n grabbelkist een half horloge gekocht met een BFG 866 uurwerk waar de balans toevallig niet van kapot was.
Dat uurwerkje heb ik geserviced en het loopt prachtig.
Er zaten geen wijzers op het horloge en omdat zo’n BFG penanker nogal grote asssen heeft kon ik niks anders dan een paar zakhorloge wijzers uit mijn voorraad zoeken en die pas maken.
Ik heb ook nog een en ander aan roest van en uit het uurwerk moeten halen.
Zo is het toch weer een kompleet horloge en ben ik weer een paar uurtjes bezig geweest.
Gaaf! Is dat de Mark II?
Gefeliciteerd - vooral die gesegmenteerde wijzers, maar toch ook de metaalkleurige bezel vind ik fantastico
Net binnen, deze two-tone Ricoh uit de jaren tachtig (ook toen had two-tone al iets louche).
Draagt fijn, loopt op tijd, amplitude goed, en de datum kun je verzetten door aan de kroon te trekken. De band is niet van Ricoh, past ook niet helemaal goed maar past er wel goed bij. En, voor onder de 100€, who’s complaining?
Eer van je werk Peter
Volgens de dial een mklV. -
en die lijkt me ietsje hechtere verwantschap met de eerste Flightmaster te hebben
Een Zweedse Certina vandaag.
De Volvo uitvoering ?
Geïnspireerd door twee fraaie ‘gun metal grey’ dials (een Constellation en een Technos op HF) spontaan afgelopen zondag een leuke gekocht…
Eigenlijk had ik in de eigen doos ook wel mooie grijze wijzerplaten, o.a. een leuke Citizen en twee fraaie Seiko klassiekers - maar twee daarvan hebben mankementen, dus ik had 'n excuus
Vanmiddag deze vintage Citizen eens om, dan maar zonder werkende datum …