Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Laatste aanwinst op een nieuw bandje

28 likes

Mijn Tempic met hetzelfde Ana-digi design als een van mijn Ana-digi Pulsar oudjes :sunglasses:

24 likes

Had ik die niet bij jou gedumpt?

Net binnen. Nog een beurtje geven en een nieuw glaasje.

24 likes

En bijna hetzelfde als deze:

17 likes

Zodiac Hermetic uit 1960 :muscle:t2:

25 likes

Prachtig!

Nee, die ik bedoel heb ik al heel erg lang.
Ik heb net gekeken maar ik zou niet weten wat voor penanker uurwerk het is.
Wellicht hebben ze de balans in Zwitserland gekocht.

1 like

Deze Jehaka 's worden aangedreven door een Baumgartner BFG 866 QG. @Scudo Zwitsers, dus. Negen jaar geleden ongeveer werd zo’n exemplaar geveild op Catawiki, veiling 3217513

1 like

Fijne avond,

23 likes

Ik zie dat de typenummers ook hetzelfde zijn:

Yes2

9 likes

En hij is er ook nog als Pulsar en Limit:

En er is ook nog een Patterson versie.

13 likes

Ha, en dat is dus de mijne zo te zien :grin: - en d’r zijn nog wat verschillen: twee hebben groen wit rode bergjes als logo, de Pulsar rood wit groen :face_with_monocle: en de Tempic heeft die niet, + 30m ipv 50m. Mijn Tempic kocht ik in Duitsland en vind ik qua bezel en kast veel strakker dan mijn oude Pulsar, die heeft dan wel weer ‘betere’ wijzers imho

1 like

Die van mij heeft dus geen Baumgartner 866. Die ken ik maar al te goed.
Er zullen wel verschillende uurwerken gebruikt zijn.

1 like

Ik zie weer een serie om te gaan sparen… :sweat_smile:

3 likes

Deze hier lijkt er erg veel op. De buitenkant, in elk geval :slightly_smiling_face:
Doorklikken op de foto levert een afbeelding van een BFG866

1 like

Je wilt toch je gelijk halen ?
In mijn Jehaka zit een heel ander uurwerk.

1 like

Nee hoor, ik wil alleen helpen door een suggestie te doen, op basis van wat ik vond.
Ik geloof graag dat jouw exemplaar een ander movement bevat, het lijkt me zelfs plausibel dat merken als deze, met een herkomst als deze, monteerden wat (goedkoop?) beschikbaar was.

3 likes

Er kan goed een BFG 866 in zitten, maar ik vermoed dat ze dan "Swiss movement " of iets dergelijks er op gezet zouden hebben.

2 likes