Vanmiddag heb ik deze Revue Exclusive in ontvangst genomen, de kast weer gereinigd een ander glaasje erin en de plaat al een beetje opgeknapt, is nog niet helemaal klaar en ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met het op kleur brengen van de lume poeder, zodat de wijzers er wel oud uit blijven zien.
Dus dit is alvast het resultaat tot nu toe, maar ik ben nog niet klaar met dit horloge.
Jarenlang is dit een grail-watch geweest, kwamen nauwelijks op de markt voor acceptabele prijzen. Voor de hoofdprijs natuurlijk wel, maar dat zal ik nooit doen. Ik ben een erge fan van de Seikomatic weekdaters, en nu ik deze eenmaal heb voelt het toch wel een beetje compleet… En nu heb ik hem toch al een tijdje in bezit, en draag hem eigenlijk niet genoeg. Wel zonde…
De Seikomatic Weekdater 40898 uit 1964.
Ik heb ooit op YouTube gezien dat met koffie je de kleur iets bruiner kunt maken, dus ik heb met koffiepoeder de lume op kleur gebracht, dus een paar korrels koffiepoeder maak je heel fijn dat mix je met de lumepoeder en dan krijg je dit resultaat, je kunt het ook iets lichter houden dan een korreltje minder natuurlijk, dus door experimenteren en uit proberen word je er steeds handiger in.
nog steeds de blauw-zilvergrijze starliner maar aangevuld met de zonet afgewerkte raco conway. Let vooral op de “c” van het opgelgde conway logo, wat een coole twist zeg met die thumbs-up-C
op die bracelet zijn ze origineel gekomen, voor de anderen zullen we mettertijd nog wel wat horloges opscharrelen om nog zo banden bijeen te verzamelen om ze over te zetten op de starliners. Maar is een moeilijke door hun lugmaat van 19mm. Genoeg van die straps te vinden in 18mm en 20mm maar niet in de 19mm.
Inderdaad Patrick, een fraai exemplaar omdat we vaker heel veel mooie horloges hebben die allemaal in de rij staan om gedragen te worden ,komt het er meestal niet van om een dagdeel of een uurtje te dragen en ja dat is zonde .Maar het alternatief is rigoureus te verkopen en dat is erg lastig