Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Beauty :star_struck:

1 like

Klasse Don :hugs:

1 like

Dankjewel Mark :+1:

1 like

Dank je Pierre :pray:

1 like

Ook een hele mooie, Harry!

1 like

Vanavond een Takano Chateau Superior uit 1959. Geweldig Japans design, die zelfs nu nog modern lijkt. Met een inhouse Takano 533 uurwerkje.

25 likes

Mijn gouden Certina Waterking die ik vandaag op de kop af 3 jaar heb.

26 likes

Nog nooit eerder gezien prachtig :heart_eyes:

1 like

Erg mooi ,inderdaad deze vormgeving is in feite tijdloos :ok_hand:

1 like

Wat is er veel moois te zien als je hier een weekje niet gekeken hebt in dit draadje. Ik was gelijk door mijn likejes heen.

‘Prisma, ondergewaardeerd merk’ las ik ergens hierboven. Halemeel mee eens.
Omdat er hier ook niet zo veel quartz horloges voorbijkomen vandaag hier maar gelijk een Prisma Quartz. Aangedreven door een eenvoudig Japans Miyota 1M12 uurwerkje. Ik schat gemaakt in de jaren '90. Het werkje loopt nog steeds goed, maar bij mijn exemplaar schakelt de datum niet meer mee. Deze uurwerkjes (of passende vrijwel identieke exemplaren) zijn echter nog steeds voor een habbekrats on line te koop, dus zal ik dat nog wel eens vervangen. Moeite van het (laten) repareren niet waard.

Voor de late avondwissel ook een quartz, van het naar mijn idee totaal onbekende Zwitserse merk Sirius. Al eens eerder hier op HF getoond, maar hij mocht hier ook nog wel weer eens. Het horloge is denk ik eveneens zo uit de jaren '90. Binnenin tikt het niet bij Ranfft terug te vinden ETA 960.111 caliber de seconden één voor één weg.
De wijzerplaat is in werkelijkheid witter dan op de eerste 3 foto’s, die gemaakt zijn bij het licht vna mijn bureaulampje.

27 likes

Goedemorgen vintage liefhebbers
Vandaag begint met deze Citizen Eagle uit 1979

28 likes

Geen verkeerde start van de dag ,Dave :grin: :+1:

2 likes

Goedemorgen, dit was dan wél een weldanige regen ,Lex ! :ok_hand:

2 likes

Remco proficiat en ja , goud is meestal niet voor "even " :ok_hand:

1 like

Deze Seiko King Quartz 5856-5000 uit 1977 is werkelijk een plaatje! Prachtig design. Snowflake wijzerplaat, de kast is op een interessante manier geborsteld, net als de bracelet.

26 likes

@Lexaf geloof me of niet, maar pakte toevallig vanmorgen vroeg een Prisma uit de doos :sunglasses:

24 likes

:ok_hand: :+1:

2 likes

Wel vintage, maar net niet vierkant genoeg voor 'Vintage en vierkant ’
Wel met snelverzet voor de datum, maar niet in de 2e, maar in de 3e positie!?
(Zenith uurwerk)

27 likes

28 likes

30 likes