Zoek het net even op van 1958_1961 bijnaam Ponton en die was ook in de 190 D uitvoering geproduceerd tussen deze jaartallen
Ze hadden allemaal dit specifieke lampje.en waren met meerdere motoren leverbaar.
Hartelijk bedankt …een Fransoos geregistreerd bij mikrolisk moet een nieuw glas krijgen maar mijn oude horlogemaker is niet meer en zo wordt hij gedragen op mooie dagen
Mocht je in de buurt van midden Limburg zijn, kun je me een pb sturen. Nieuw glaasje is er denk ik simpel ingezet
België
Duitsland maar enkele minuten van Sittard/Born in Nederlands Limburg
Leuk dat dit ondergewaardeerde merk, met name vanwege het iconische SBB stationsklok design hier ook even aan de beurt komt!
Hieronder het Mondaine ‘Bolletje’ van Mw. Lexaf.
Het modelletje wordt al jaren niet meer gemaakt, maar het onverwoestbare Ronda uurwerkje wat er inzit tikt al meer dan 20 jaar 24-7 onverstoorbaar haar secondes weg. 1 x in de 3 à 4 een nieuw batterijtje…, 1 x in de 5 jaar een nieuw bandje uit de Lexaf keuken.
Krassen in het mineraalglas zijn niet meer te herstellen. Stoort haar niet, mij wèl. Maar het is háár horloge, dus blijft dat zo.
Iconisch als weinig anderen ja! Heb de oude automatic (een doublé een chrome) al zeker twintig jaar, later een grote quartz daydate in staal en nog 2 Danish Design tributers…
En nu hebben ze ze ook nog eens in ‘Ceramic’ - inhakend op Swatch vermoedelijk ?!?
Stuur maar even een PB Harry, met wat je zoekt qua model en natuurlijk wat voor prijsklasse je in gedachten hebt.
Deze leuke oude quartz had ik vandaag ook overwogen (dan met silver dial) maar een automatic Seamaster drong weer voor
Prachtige Omega Mark ,had deze variant nog niet gezien ( nieuwe aanwinst ?)
Leuk horloge, NA?