Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Dit is wat Mikrolisk er van zegt:

Kennelijk een populaire merknaam. Je mag zelf uitzoeken wie 'm dan ècht gemaakt heeft… :slight_smile:

Die is ook gaaf, Bas. Elka’s zijn altijd interessant, een van de mooiere Nederlandse merken, met een interessante geschiedenis. Maar die vind je elders op het Forum wel terug.
Gebruik image image

15 likes

:star_struck::ok_hand:t3:

1 like

@wbsoft
wat een prachtige Citizen!

Mooi overhemd ook! :heart_eyes:

3 likes

Heel fraai Don.
Deze lijkt heel erg op de vintage commanders en oceanstars van Mido. Moet de jouwe ook geserviced worden via het glas?

23 likes

Omdat de theedoos met Citizens toch nog op tafel stond…

Vandaag die van links boven uit de hoek, deze mooie oude Citizen op een home made bandje.

28 likes

Deze Fortis is volgens mij gewoon via de schroefdeksel toegankelijk.
Maar heb hem nu even niet bij de hand sorry, lig in de tuin te bakken :exploding_head:

2 likes

Handwindertje rechtsbeneden is leuk - heb zijn broertje geloof ik :face_with_monocle:

1 like

Die Citizen met Japan made op de wijzerplaat heeft in India een opknapbeurt gehad.

Ik ben er op de laatste rikketik ook nog ingetrapt. Een Technos met India roots gekocht. Gelukkig niet duur maar hij is ook niet zo geweldig.

3 likes

Dat zou zo maar kunnen, Peter. Ik heb deze al heel lang, uit de tijd dat ik net zo’n beetje begon met horloges verzamelen. Toen wist ik nog niet zo veel over de herkomst van horloges en de soms daarbij behorende kwaliteit, met name van die dingen uit India. Ik vond het een aantrekkelijk horloge en ja, hij was goedkoop. Inmiddels weet ik van de ‘Mumbay Specials’. Maar van deze heb ik nooit spijt gehad. Hij was/is in zeer nette staat, ook het uurwerk en hij loopt al die jaren al zonder problemen. Soms heb je wel eens een mazzeltje.

20 likes

De Mauthe nog.

28 likes

Wissel :grinning:. Blijft een favoriet omdat ie op mijn eerste jongens-horloge lijkt. Dat was een Kienzle.

27 likes

27 likes

Mooi!! :star_struck::star_struck::ok_hand:
Goeie foto ook :+1:

1 like

23 likes

Fijne avond allemaal!!:watch:

27 likes

Deze Orient Grand Prix Olympia Auto heeft vooralsnog niet veel geluk gebracht, maar wel mooi voor om de pols. Nu eindelijk weer gemaakt door een donorwerkje, waardoor de slechte onderdelen vervangen konden worden. Loopt nu weer als een trein!

29 likes

Goedenavond vintage vrienden,

Vanavond maak ik weer het thema bekend in het topic “themaweken horloges” van komende week, hoop dat jullie weer net zo enthousiast meedoen als voorgaande keren.
Even on-topic blijven dus :wink:

23 likes

1 like

En wissel naar de ronde Mauthe midden jaren 60.

30 likes

Mijn mooiste groene :green_heart:

30 likes