Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Reclame horloge of echt een apart merk met dezelfde naam :red_car:?

1 like

die ene longines in de zak voelde zich wat eenzaam, dus voor de avond gaan we niet wisselen maar eentje bij in de andere broekzak steken, ook een longines. Net klaar met het nazicht, loopt mooier als de andere maar is ook iets jonger, 1929. Kast is in vermeille d’or (goud op zilver), matching numbers kast en mechaniek, cal 18.89Z met een nog mooiere zwanenhals-fijnafstelling dan in de vorige. Nondejuu die is leuk om zien die fijnafstelling.

allez de 2 voor vandaag zijn klaar, morgen staan er een zenith zakhorlogetje en een nog nader te bepalen ding op het programma.

29 likes

31 likes

Fijne avond⌚️

29 likes

Had je maar zeeën van tijd…

Erg mooi horloge! Vooral bij zakhorloges vind ik het zo jammer, dat het mooiste altijd uit zicht verborgen is. Het zijn echte kunstwerkjes.

1 like

En de cijfers zijn nog als nieuw, niet nieuw, maar mankeert niet veel aan, en dat maakt het wel een hele mooie vintage.

1 like

Avondwissel met ELJO de luxe
Kaliber FHF 25

29 likes

Te warm geworden voor leer, dus wissel naar vintage staal :sunny:

26 likes

Vers van de tafel en direct maar om de pols voor een avondwissel. Een vergulde Pontiac Gulfstream Bilomatic. Zal er morgen of van de week even een verslagje van maken. Tis een mooi horloge geworden……. weet nog niet of het een blijvertje is. Thuis riepen ze direct: goud en klassiek en past niet bij je. Heb een vrij grote pols en groter/stoerder past of smoelt lekkerder……. Eerst maar eens polstijd verdienen. De Simpatico heb ik wel direct een klik mee, maar is een heel ander horloge type.

25 likes

Nino NOS kast en wijzerplaat.
Gereviseerde ETA automaat.
De rest is Nieuw.

Een echte 7-ties UFO

28 likes

Mmmmm……… ik moet mijn woorden terug nemen over de Gulfstream :see_no_evil:
Terug naar de tafel. Morgen of van de week maar even kijken.

Uurwerk loopt, de secondewijzer tikt rond, maar de minutenwijzer wordt niet meegenomen. Wel als ik hem verstel, maar niet bij regulier lopen. Denk dat het minutenpijpje slipt en even wat geknepen moet worden……… ?? Horloge tikte al mooi 24 uur in het rond, dus daar zit het niet in.

Ik maak sowieso een techniek draadje aan met wat foto’s.

4 likes

Is toch wel mooi om je pols hoor.

2 likes

:point_up:

Is het niet zo’ n kaliber met de wijzer klemming in het centrumrad?

Met dank aan de fijne @Grollebol weer een fel bandje…

Wel weer een fkm rubber Tropic. Draagt wel erg fijn moet ik zeggen. Voor nette €’s

Echt niets mis mee

31 likes

35 likes

Mooi ding! Geniet ervan!

1 like

27 likes

Hela daar, dat is een toffe aanwinst, had je dat niet even kunnen vragen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu nog op zoek naar de originele bracelet :innocent:

1 like

Zo hee wat een beauty! Ik zou het wel weten :star_struck::star_struck: