17 het wijzertje zit ervoor
Vandaag ben ik niet alleen naar een crematie geweest, maar heb ik ook nog een uurwerk onderhande gehad.
Ze zeggen wel eens " live is like a box of chocolates, you never know what you gonna get" maar dat geldt ook zeker voor een horloge waar het merk Anker op staat.
Bij deze zit er een AHS 50 in. AHS=Alfred Hirsch Schwenningen. Een uurwerkje uit het Schwarzwald dus. Een penankertje dat een beetje apart in elkaar zit. Zo zit er een schroef waarmee je de hoogtelucht van de balans kunt regelen door de balansbrug aan één kant omhoog of omlaag te draaien. Voor penankers met spitse astappen zou dat logisch zijn, maar deze heeft een balans zoals de meeste balansen, dus gewoon met rechte tappen. Alle assen zitten onder één platine, maar gelukkig is de veerton er apart later in te zetten via de zijkant. Dat werkt bij een Ruhla ook zo.
Ik dacht het echt erg moeilijk zou worden om alle assen en dan vooral het ankertje goed uitgelijnd te krijgen, maar het ging verrassend vlug. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het meer een kwestie van geluk was.
Het horloge ziet er nog erg mooi uit en het loopt ook nog mooi.
Haha @Abel , niet overdrijven jo
Prachtige combo dat blauwe met de full lume.
Ga er binnenkort ook weer wat anders op slingeren!
Lekker geknutseld vanmiddag, Nivada, Moeris 1, Moeris 2, en hier is Moeris 2 in een gewaagde outfit in rood, zomaar voor de gein.
Ook dit horloge tikt, dus alle drie tikken en wachten op een servicebeurtje.
Bij dit horloge zat nog de halve stem in het uurwerk, men kon dus niet opwinden, ik heb even de stem van Moeris 1 geleend en er is al een nieuwe stem besteld.
Wijzerplaat gereinigd, glas gepolijst en de kast in de ultrasoon en over de polijstborstels gehaald.
Proficiat met het mooie resultaat
Flitsende combi
Ach, even checken hoever er een bromance bestaat
Heerlijk zo even wat dollen.
Mooie subtiele Omega Harry