Bedankt
Bij het baasje is het al iets duidelijker dat die niet gisteren nieuw gekocht is.
dat heb ik nou ook altijd bij sommige horloges
Dit is een heel mooie king seiko.
Dank je wel hoor !
Gaaf, die zonreflectie van het glas in combinatie met die bijzondere urenwijzer.
Space age avant la lettre.
Wat is dat voor ding waar ie op ligt?
M’n zakmes Lex
Toch zijn ze er nog wel Don.
Pulsar Quartz VJ42-X225
Zie hieronder. Geen Vintage, maar wel klassiek, sober, zeg maar Spartaans.
Nieuw gekocht in 2017 als verjaardagscadeautje van mijn schoonmoeder voor haar man. Opa Kees kon met zijn kromme reuma handen zijn ouwe mechanische Olympic horloge niet meer opwinden en gelijk zetten, dus kwam er een quartzhorloge wat hij met zijn slechte ogen nog goed kon aflezen. Lekker groot (40 mm) en zonder poespas, met als design bonus de datum boven de zes. Dat laatste interesseerde hem geen biet, want dat kon ie toch niet goed meer zien, maar ik vind het wel mooi.
Een Quartz uurwerk. Hoefde ie nooit meer op te winden en gelijk lopen doet zo’n Pulsar prima, dus gelijk zetten, daar had ie ook geen werk meer aan.
Mijn schoonvader heeft er helaas niet zo lang meer van kunnen genieten, in augustus 2018 overleed hij. Oma gaf het aan mij als aandenken en omdat ze wist dat ik als horlogeliefhebber er goed voor zou zorgen. Dus dat doe ik ook. Hoe tijdloos kan een horloge zijn?
Om het verhaal compleet te maken en ook nog weer een beetje on topic, want wèl vintage:
De eveneens Spartaanse Olympic uit ca. 1965 die Opa voor die tijd droeg. Deze was daarvoor eerst nog van zijn vader geweest! Het is eveneens in de familie gebleven en heeft dus nu een plekje in mijn horlogecollectie, met (uit respect) het originele foeilelijke Fixoflex blikken rekbandje er nog aan.
Het uurwerkje is een eenvoudige degelijke Lorsa P62 handopwinder. Het ding loopt heden ten dage nog steeds.
Heel erg veel beter Wilko
ben benieuwd naar het eind eind resultaat
Ik ook Maar eerst nog wat andere projecten afmaken.
Die cijfers hè van de binnen ring ……dat is dan een horloge met veel ervaring
Dankjewel Harry