Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

een punt van aandacht voor je je keus maakt, is dat de voorbeelden op de foto’s in feite combinaties van 3 kleuren zijn (witte wijzerplaat, geel gouden horloge en de bandjes). De gekleurde bandjes verhouden zich met name tot de witte wijzerplaat. De constellation (prachtig horloge trouwens) is overwegend geel goud. Zie bijgaand voorbeeld. Let maar even niet op het slechte licht.

23 likes

Staat ook lekker inderdaad. Maar heb al wel wat blauwe bandjes liggen dus ik zoek iets nieuws.

Klopt inderdaad! Ook daarom leun ik wat meer naar rood, ik denk dat rood wat vloeiender staat op de gouden/champagne wijzerplaat dan groen. Prachtige IWC trouwens en zeker mooi met deze band.

2 likes

15 likes

Nuevo de stock antiguo…

Midden jaren 60 was je de Señor voor 3350 Pesetas.
Nog even een beter draagbare band eraan en hij kan dan na meer dan 60 jaar echt gedragen gaan worden. Lekker bol en plat, binnenkort een foto die deze Certina meer recht doet.

31 likes

Proficiat met deze bijzondere Certina ! :ok_hand:

1 like

Lang in de collectie en een heerlijk horloge.

28 likes

NA:

6319-5020

28 likes

Prachtige Seiko ! :ok_hand:

2 likes

Longines 8241 Subsecond gemaakt van 18k goud uit 1967.

38 likes

Okt, '75

25 likes

:+1:

1 like

Die heb ik ook nog :thinking:

27 likes

Er kwamen daarnet weer heel wat fraaie horloges voorbij …geweldig mensen !! :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

2 likes

Avondwissel met een Tissot uit 1940

28 likes

OK… en deze ligt op je aansteker! Cartier of Dupont?

9 likes

Nee Lex volgens mij een Dunhill aansteker Tallboy ??

2 likes

Erg mooie Harry!

1 like

Geweldig :heart_eyes:. Echt een hele mooie Wilko!
Ik ben in toenemende mate bang geworden van radium :face_with_peeking_eye:. Veelal door de kanker gevallen in directe kring afgelopen jaren.

Voor een dergelijk exemplaar, zou ik ook overwegen mij hier overheen te zetten. Die lume vervangen lijkt me een goed idee :+1:

1 like

Leuk zijn ze , die gebarsten ouwe Russen.

Vooral bij de groene wijzerplaten doen ze dat vaak.
Hier vandaag een Luch (Belarus) van mij, met het mooie 2209 ‘Vympel’ uurwerkje.

Zo aan de pols valt het nog mee met de craquelé (oh dat rijmt), maar recht van voren in close up is het een mooie landkaart…

Het bandje is van vissenleer, uit eigen keuken.

24 likes

Mag deze hier al? 33 jaar oud;

Edit; a, voor 1991. Deze komt op de valreep, gemaakt in 90, waarschijnlijk verkocht in 91 :smile:

22 likes