Zou ik dat expres doen?
Nee toch!
Doe je voorzichtig?
langs gegaan, shit happens
Het WUS forum vermeldt dat Orano gevestigd was in Lengnau, Zwitserland. Meer kan ik ook niet achterhalen.
Wat mij wél opviel:
Mijn USSR-Sportivnie. Spitting image
dankjewel, leuk om te zien!
Zoekfunctie hier levert ook wel wat op over Orano’s
Tja heel veel verwantschap zou ik daar niet achter zoeken. Want dit dial & wijzers pakketje is volgens mij dan ook wel een van de absolute ‘standaard’ ontwerpen uit de 50’er jaren
Eentje uit mijn look-a-likes doos is deze Buren, maar vrijwel alle Swiss merken leverden dit type
Beste Vintage vrienden, even een melding van mij:
In het topic “themaweken horloges” in algemene horlogepraat is het thema wijzers op dials. Neem er even een kijkje, lees wat ik heb geschreven en wie weet doen jullie ook lekker mee deze week.
En natuurlijk hier ook een vintage van mij
Gr, Ferry
Helaas geen idee. Wel een heel leuk ding
wissel naar een no nonsense longines uit 1939, het heeft alleen niet lang geduurd
Het heeft niet lang geduurd omdat het zo kaal aanvoelt dat horloge. We zijn grote rado’s gewend en de longines van gisteren met zijn 35mm kwam vrij goed in de buurt, maar deze is maar 30mm, normale maat voor eind jaren 30/begin 40 maar voor ons echt piepklein na de rado’s en het voelde echt niet lekker, ter vergelijking die van vandaag en die van gisteren naast mekaar, t is nogal een verschil
oplossing: neem eentje van een maatje groter, dus nu zijn we naar 32,5mm gegaan, dat kan nog net. Door zijn forse lugs draagt ie ook iets groter.
Andere oplossing: terug meer kleinere horloges gaan dragen om er weer aan te wennen, dat zou miss ook een oplossing kunnen zijn
Dus nu voor deze ochtend dan de 32,5mm no nonsense longines
Die ’ oogt’ juist weer kleiner…
Maar ik vind ze allemaal prachtig!
ik denk dat dat komt omdat ik de kleine meer vergroot had voor de foto dan de andere
die is zo leuk met zijn “traantjes” op de WP. Vinden we 1 van de mooiste markervormen ooit gemaakt en dan op die hagelwitte plaat komen ze nog eens dubbel zo goed tot hun recht, geweldig mooi.