Sombere dag hier …deze Rado maar mee de avond in
Bijna gratis, het is verguld en weinig slijtage, het uurwerk loopt goed door, heeft een amplitude van rond de 240, data zag er best goed uit, het uurwerk krijgt nog een schoonmaak beurtje.
Hier was het de Cimier vandaag. Heerlijk luide penanker tik.
Het is “maar” een poor man’s chrono maar ik vind er alles super aan. Het blauw, de contrast subdials, de oranje wijzers, de world timer bezel.
Het is indrrdaad een mooi horloge.
Trouwens opvallend veel penankers zijn mooie horloges. Fero en Secura maakten bijvoorbeeld erg mooie horloges destijds.
Deze Citizen Cosmotron straalt gewoon de 70’s vibe uit. High-Beat 36K elektrisch uurwerk, prachtige bruine wijzerplaat en mooi design.
Op een haar na 60 jaar. Vroeger waren de horloge naar mijn mening toch echt mooier. Wat voor mij de trigger is dat de qualiteit toen niet perfect was. Je ziet de handwerk terug in het eindproduct. Maar nu zijn de remakes zo clean en foutloos. Heel erg mooi, maar de ziel mist.
Please elaborate. NSC ken ik niet is ref tot Citizen.
Qua uiterlijk denk ik jaren 80. Maar wie weet. Heb je een plaatje van het uurwerk?
National Semiconductor, dat zelf o.a. digitale horloges maakte.
Eigen binnenwerk foto even niet bij de hand, maar deze Citizen is ook opgenomen in:
https://www.crazywatches.pl/citizen-crystron-7300-8565-quartz-1978
Ah vandaar.
Thanks voor de informatie. Erg leuk om te zien.