Die veerton ziet er aardig mishandeld uit, alsof er iemand met een schroevendraaier in heeft zitten hakken
Overigens is dat rare gecombineerde palrad/arbre/veertondeksel ook wel een ongelofelijke prutcronstructie. Heb ooit een keer een PUW met zo’n veerton beet gehad, dat was een keer maar nooit weer. Als er nog een keer iemand met zo’n uurwerk binnenkomt zeg ik ook dat het niet meer te repareren is
Ja precies, onmogelijke constructie. Had laatst een Thiel/UMF penanker met een beetje vergelijkbare constructie. Maar daar ging de arbre er nog lastiger in. Dus toen heb ik de veer maar afgewikkeld, eerst de arbre in het oog van de veer gewurmd, en toen de veer met de hand in de ton gewikkeld. Laatste stukje is dan wat lastiger erin te wikkelen omdat dat hele palrad al aan je veer zit, maar het ging beter dan proberen die arbre erin te krijgen met de veer al in de ton
Klopt, alle pakkingen vervangen, test doen, dan kun je er het water er weer mee in. Alleen kan het zijn dat je afscheid moet nemen van je originele kroon, en dat is bij zulke horloges toch wel jammer.
Heel toevallig ben ik nu ook aan een Certina bezig en ook ik sta verbaasd van de bouwkwaliteit. Mooi uurwerk, stevig gebouwd en mooi afgewerkt. Zit gewoon goed in elkaar.
Vandaag draag ik deze Ruhla. Totdat de Certina klaar is .
Want, geen echte duiker maar een wannabe, bezel gaat beiden kanten op en ik zou deze (ver) weghouden van water
Maar deze modellen zijn vrij zeldzaam in de Leijona vintage arena dus het is hem allemaal vergeven. Mede dankzij de prachtige structuur op de wijzerplaat en de “ghosted” bezel.