Stiekem vind ik deze EL-370 wel heel erg leuk.
Een kast met achterdeksel, een wijzerplaat en 4 brokken uurwerk zijn vanmiddag samen gebouwd tot een goed werkend horloge. Dit klinkt simpel maar was het niet.
Ik had dus 4 stukken FHF ST 96.4 uurwerken waar overal wel wat aan mankeerde en geen een van allen was kompleet. Gelukkig waren van deze 4 stukken uurwerk telkens andere onderdelen die niet aanwezig waren zodat ik met al de aanwezige onderdelen toch 1 kompleet uurwerk kon maken.
De kast met wijzerplaat komen van @basvg en ik had heel toevallig zelf nog een opwindstift voor dit uurwerkje en zegge en schrijven 1 kroontje dat past.
Het samengestelde uurwerkje loopt fantastisch goed. Het enige wat niet echt OK is zijn de wijzers. Zilverkleurige wijzers bij een goudkleurig horloge is niet correct, maar ik had niet anders, dus we moeten het er maar mee doen.
Wauw, Peter! Wat knap! Deze Stern is van Lex afkomstig.
Ik had het opgegeven Omer nog iets van te kunnen maken!
Goedeavond, met 1 van mijn favoriete horloges, draagcomfort en het mooie eenvoudige uiterlijk maakt dat dit horloge vaak om mijn pols zit.
Revue
Ik heb vandaag deze EL-330 op de originele stalen band kunnen zetten. Dus nu heb ik de gele en de blauwe, dus draag ik ze vanavond allebei…
Blijft leuk die Pontiacs Enig idee van welk jaar deze is?
Een exact bouwjaar weet ik niet. Dan zou ik @Maurits moeten vragen. Die weet dat bijna exact. Zelf denk ik jaren 70.
Nummer wat op de caseback staat is 24965
Ha, ok, dan zou het sowieso niet lukken. Ik had anders wel eentje van deze kunnen opsturen:
Die zijn 20mm en gevoerd leer, maar die schroef-pins zijn 1.5mm doorsnede.
Dit is een hele chique geworden zeg ! Proficiat
Dat zou je met dunnere schroefpins kunnen oplossen.
https://www.cousinsuk.com/product/universal-0100-to-0150mm