Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Deze gemotoriseerde fiets zag ik pas in Duitsland, moest meteen aan je denken Peter… En ietsje later nog eens…(On topic dan weer :yum:)

18 likes

Een ETA 1120, met gebroken tiretteveer. Dus dat kan kloppen.
Ik heb ongeveer een stuk of 8 van dat kaliber gezien en nog nooit eentje waar dat ding niet van gebroken was.

2 likes

Ja, tiretteveer dat is een zwak punt, ik heb er verder geen hinder van en kan de tijd gewoon gelijk zetten, ook opwinden gaat goed.

1 like

Als je de tirette niet smeert gaat dat inderdaad vaak goed.

Bij jouw foto moest ik denken aan de donoruurwerkjes 1120 die ik ooit heb gehad. Ze hadden allemaal hetzelfde euvel.

1 like

Doet mij herinneren aan een tante die voor het eerst op de Solex ging rijden.
Ze vond het veel te eng om af te stappen met draaiende motor en is zodoende rondjes om het blok blijven rijden tot de brandstof op was.
Gelukkig had ze geen reserve tankje :joy::sweat_smile:

7 likes

Om het reservetankje te kunnen gebruiken moet je stoppen :wink:

@domega: dat motortje is een Oost-Duitse MAW (Mess und Armaturen Werke, Magdeburg) en zit hier helaas op een veel te jonge fiets gemonteerd. Die dingen lopen wel goed en hard ook nog. Ze noemden ze vroeger altijd Hühnerschreck.

5 likes

Beter Solex dan R…:grin:

2 likes

Vandaag een Seiko QT 3802-7060 uit 1973, met een zilverkleurige morph wijzerplaat.

26 likes

Goedemorgen :slightly_smiling_face:

28 likes

Deze van staal of titanium?
Ziet er strak uit.
Heerlijk horloge om te dragen.

1 like

26 likes

SOB 26.5 uit 1935/36

34 likes

M’n Vostok 2809

24 likes

Lekker :honeybee: de dag door.

28 likes

Hamilton Fontainebleau B 1968

26 likes

Goedemorgen allemaal,

Fijne dag gewenst!!:watch:

22 likes

Mooi!
Ik vraag me altijd af waarom die cijfers zo schuin staan. Ik heb dat ook op andere zakhorloges gezien.

1 like

Goedemorgen,

:ukraine:

18 likes

OLMA sport :yum:

21 likes

Mijn auto is in de garage.
Reparatie waar je een heel leuk horloge van kan kopen.
Deze tekst komt overigens van mijn vrouw met daarbij een lachend maar o zo’n vervelend hoofd :joy:

4 likes