Of obliek?
Zal met de afleesbaarheid te maken hebben? En wie weet zou de 6 ook recht staan. Ik zal eens kijken of ik iets zonder subdial (in goed Nedelands ) kan vinden.
Of obliek?
Zal met de afleesbaarheid te maken hebben? En wie weet zou de 6 ook recht staan. Ik zal eens kijken of ik iets zonder subdial (in goed Nedelands ) kan vinden.
De zes zou waarschijnlijk recht staan maar dan ietsie piesie uitgerekt, dan klopt het.
Ik denk twee blaadjes, ze lijken veel op die dingetjes rechts boven.
Die term kan ik eerlijk gezegd niet in relatie tot lettertypes/ fonts.
Italic wel, die Engelstalige term is hier over komen waaien toen computers en tekstverwerkers wat meer in zwang kwamen.
Wikipedia laat het verschil tussen cursief en obliek mooi zien.
Voor zover ik weet is italic de Engelse benaming voor cursief (klopt dat)?
Yup
Hier kun je het verschil helemaal goed zien, cursief is (als het goed is) een apart deel van het font/ lettertype. Obliek is heel vaak softwarematig (tekstverwerker) gegenereert. Het bekende B I U rijtje, een gruwel voor de meeste typografen/ grafisch ontwerpers
De Omega De Ville 711. Ik blijf me iedere keer verbazen dat in deze 7mm case een automatisch uurwerk zit, dat ook nog eens heel netjes de tijd houdt.
Wauw, erg mooi
Heel toevallig had ik zelf ook nog een zakhorloge met dit soort cijfers. Weliswaar met een subdial, maar onder de subdial is nog een stukje 6 te zien en die staat recht:
Eigenlijk is het geen van beide, de cijfers staan namelijk gewoon verticaal, het zijn de onder- en bovenkant die schuin staan
Dank je, ben ik helemaal met je eens!!
Deze vroege Eta automaat