Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Of obliek?

Zal met de afleesbaarheid te maken hebben? En wie weet zou de 6 ook recht staan. Ik zal eens kijken of ik iets zonder subdial (in goed Nedelands :wink:) kan vinden.

2 likes

De zes zou waarschijnlijk recht staan maar dan ietsie piesie uitgerekt, dan klopt het.

Avondwissel met deze Anker.

17 likes

Ik denk twee blaadjes, ze lijken veel op die dingetjes rechts boven.

1 like

Die term kan ik eerlijk gezegd niet in relatie tot lettertypes/ fonts.

Italic wel, die Engelstalige term is hier over komen waaien toen computers en tekstverwerkers wat meer in zwang kwamen.

1 like

Wikipedia laat het verschil tussen cursief en obliek mooi zien.
Voor zover ik weet is italic de Engelse benaming voor cursief (klopt dat)?

3 likes

Yup

2 likes

Hier kun je het verschil helemaal goed zien, cursief is (als het goed is) een apart deel van het font/ lettertype. Obliek is heel vaak softwarematig (tekstverwerker) gegenereert. Het bekende B I U rijtje, een gruwel voor de meeste typografen/ grafisch ontwerpers

3 likes

De Omega De Ville 711. Ik blijf me iedere keer verbazen dat in deze 7mm case een automatisch uurwerk zit, dat ook nog eens heel netjes de tijd houdt.

24 likes

Wauw, erg mooi

1 like

Heel toevallig had ik zelf ook nog een zakhorloge met dit soort cijfers. Weliswaar met een subdial, maar onder de subdial is nog een stukje 6 te zien en die staat recht:

20 likes

Eigenlijk is het geen van beide, de cijfers staan namelijk gewoon verticaal, het zijn de onder- en bovenkant die schuin staan :thinking:

2 likes

Dank je, ben ik helemaal met je eens!!:joy::smiley::smiley:

1 like

Deze vroege Eta automaat

had wat extra aandacht nodig. Nu loopt ie weer keurig.
Meestal vinden verzamelaars inscripties vervelend, dat vermindert de waarde… Ik vind het juist een extra.
De verkoper meldde dat de ’ tante’ er al bijna 70 jaar niet meer is.

Met dank aan Lex voor het fraai gemaakte bandje!

31 likes

Vintage quartz vandaag. Citizen Crystron uit 1975

29 likes

Seamaster 120 “Calypso” uit 1981

30 likes

Vandaag de Leijona aan de bak :slightly_smiling_face:

29 likes

24 likes

Goedemorgen! Een zilveren anoniempje in de ochtend:

30 likes

HDV

30 likes