Die King Seiko van jou ziet er heel mooi uit.
De bandmaat is 19mm, maar ik heb een 20mm bandje gemonteerd.
Gekocht op ebay bij een Spaanse verkoper.
CORREA-STRAP RELOJ PIEL COCODRILO MARRON 20MM “NEW OLD STOCK 1970” | eBay
Mooie! Goeie broer heb jij
Haha😉, ja toen ik de citizen in de handen had heb ik hem gelijk geld geboden, en gezien hij hem toch te klein vond, was de deal snel gemaakt.
Vandaag een Solex die ik van @domega heb gekregen. Hij lag bij hem al jaren in de “kneuzenlade” en omdat ik ook Solex brommers heb, vond Don dit horloge bij mij passen. Nog mijn hartelijke dank Don.
Dat er wel veel werk aan was had Don er al bij gezegd. Hij lag niet voor niets in de kneuzenlade en geen horlogemaker die er heil in zag om er aan te beginnen.
Dit was ie toen ik hem kreeg.
En dit is ie nu.
Oh nee, ik bedoel natuurlijk deze.
Ik heb het uurwerk geserviced, maar het had eigenlijk teveel geleden om nog goed te werken. Dus heb ik op ebay een horloge gekocht met zo’n zelfde uurwerk om dat te gebruiken, na uiteraard een service. Ik heb van een oude wijzerplaat een datumvenster gehaald en dit pas gevijld zodat ik het op deze wijzerplaat kon lijmen. Een uurwerkring moest ook zelf gemaakt worden want degene die er bij zat was veel te klein voor deze kast.
De wijzerplaat heb ik helaas (ik ben er geen fan van) met dubbelzijdige tape op het uurwerk moeten plakken omdat er geen wijzerplaat pootjes meer aan zaten.
Ik kijk natuurlijk wel uit dat die kleine stukjes dubbelzijdige tape nergens in/tussen komen.
Nu wellicht nog een keer een nieuwe opwindkroon.
Als ik nu met één van mijn Solexen ga rijden dan heb ik mooi een bijpassend horloge hoewel de twee niets met elkaar te maken hebben.
Die is erg mooi geworden! Goed werk en een mooi horloge!
Knap en heel mooi geworden…
Dat vraagt om een ritje met de Solex op korte termijn…
Met dit prachtige weer…
Mooi geworden! Toffe combinatie met de brommers zo
Helemaal top op zijn plek nu! En Is volgens mij ook een goeie kandidaat voor ‘de enige op HF’
Ja dat zou best eens kunnen.