Wat naar Patrick, ik wens je een spoedig herstel, en sterkte.
Mooi horloge Bas, je hebt het ook mooi opgeknapt, hoor! Dat horloge Lycke Watch hierboven dat is ook erg mooi.
Beterschap
Dankjewel!
Goed bandje ook !
Hij is prachtig! Beterschap ook!
Avondwissel met een zojuist gereed gekomen Lip, de wijzers kunnen op dit moment niet gedraaid worden op de juiste tijd, dit moet ik nog onderzoeken, maar omdat het opknappen klaar is en ik slechte ervaringen heb met wijzers heb ik geen risico genomen en eerst foto’s gemaakt zoals het er nu uitziet.
Het loopt ook lang niet slecht, daar zet ik nog foto’s van op het, ‘voor en Na’ topic.
Beterschap!
Deze Ruhla heb ik bij @Akrid mee gekregen. Ik heb hem vanmiddag in orde gemaakt en nu om de pols.
Hij loopt al! Voor mij voelde het maar als een bij elkaar geraapt ding, maar jij hebt hem weer in elkaar en lopend:grin:! Toch wel een grappig klokje.
Het beste ermee en hoop op snelle genezing
Dit jaar geen eindverantwoordelijkheid voor een groep! Heerlijk alleen nog wat lopende zorgtrajecten, maar niet die “goh hoe wilt u uw kind beschrijven” gesprekken.
Heerlijk Bram! Zeker de eerste gesprekken zijn heel saai en niet zo zinvol…
Amaai, dat is naar! Beterschap!
Wow Macx, dat is een mooie!
Vandaag bij het opruimen en weer eens netjes indelen van de dozen en trays waarin ik mijn horloges bewaar kwam ik deze Bard Panser weer tegen. Ik had er nog geen foto’s van gemaakt, dus dat gelijk maar even gedaan en de rest van de dag mocht ie aan de pols.
Gekocht enige maanden geleden, bij de juni editie van de Rikketik van dit jaar 2024. Gevonden bij de stand van de Zweedse meneer Hagmann, dus was het hoogst waarschijnlijk een Zweeds (handels) merk horloge.
Het merk ‘Bard’ zei me niets. Mikrolisk suggereerde een relatie met Bulova, maar ik weet niet of dat wel echt zo is. Ik schatte het horloge op ca. 1950, het AS 1124 kaliber dat er in zit is volgens Ranfft gemaakt vanaf 1940. Bulova gebruikte meestal eigen manufactuur kalibers en was in die periode nog vrijwel geheel Amerikaans, dus dat deze Bard een Bulova (submerk) zou zijn lijkt mij niet echt waarschijnlijk. De (model) naam Pansar leverde geen enkel resultaat op bij het zoeken op het Alwetend -was het maar waar- Web. Het is dus een Zweed denk ik met een toevallige naamsovereenkomst met de vermelding in Mikrolisk (dank @Jenneke voor je commentaar hierover in een ander draadje).
Qua vormgeving is het een klassieke military style bullseye met een mooie bronzen wijzerplaat en een kleine seconde op de 6. Desttijds een zeer populair design voor horloges in Scandinavië.
Degelijk gebouwd met een stalen kast met een voor zijn tijd normale kleine doorsnede van 32 mm.
Het AS 1124 uurwerkje ziet er nog prima uit en loopt als een kievit. Het stalen kastje liet zich netjes schoonmaken en met een beetje polijstwerk werd het weer toon- en draagbaar, een nieuw glaasje en een mooi oranje-bruin bandje van een andere stand op de zelfde Rikketik beurs maakte het geheel af.
Alles bij elkaar weer een leuke vondst en aanvulling op mijn collectie bulls eyes en military style horloges uit de jaren ’50.
Beterschap Patrick