Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

28 likes

Al een paar dagen de Revue Sport.

25 likes

Ochtendwandeling
Een…

…en weer

34 likes

Prachtig horloge :ok_hand:

1 like

En vanmiddag nog een keer :ok_hand:

1 like

Mooie Lasita Arie! Wat mij betreft een zeer ondergewaardeerd Nederlands (handels)merk. Redelijk zeldzaam, althans de mechanische (vintage) exemplaren van dit merk kom je maar heel weinig tegen en zeker niet in zo’n mooie staat.

Dit is zo ongeveer alles wat er over het oorspronkelijke merk te vinden is. Ik ben er dan ook nog niet achter welke twee meisjesnamen dat geweest zouden zijn.

De Beers Wholesale heet tegenwoordig BWH en voert nog steeds het Lasita merk.
Mijn Hindoestaanse juwelier hier in Rijswijk verkoopt ze. Ik heb er eens naar gekeken, maar het is nu toch wel veel 13 in een dozijn Chinese quartz. Het assortiment is groot, sommige modellen lijken aardig (op de website) ze zijn in elk geval wel zeer betaalbaar, de meesten zijn (ver) onder de €100,–. Naar mijn idee altijd beter dan zo’n weggeef Quartz ding van A.E. met een rare naam als QingYulolai… of verzin zelf maar zoiets…

https://bwholesale.nl/horloges

Van de BWH site:
imageimage

Sorry, @Betula, voor het kapen van je post. Dit is helemaal niet vintage, maar ik vond het toch aardig om te laten zien dat sommige van die oude Nederlandse merken nog steeds springlevend zijn.

18 likes

25 likes

… met de Velo :person_shrugging:

1 like

@Jeroens

image

Ik ben normaliter niet zo van de Rolexen, maar deze vind ik prachtig! Goud?
Misschien is het interessant om te informeren of het te doen is om de wijzerplaat (voorzichtig) te restaureren zonder het vintage karakter aan te tasten.
Weet je de leeftijd? Familie/erfstuk? In dat geval helemaal laten zoals ie is.

5 likes

Mooi hoor Lex. En dan is mijn uitvoering ook nog een compressor. Dit is wel een blijvertje. Heb er een klik mee en ook de band draagt fijn. Vind veel horloges mooi om te zien, maar dan zelf dragen is een ander verhaal.

3 likes

Dank! Inderdaad goud 9 krt. Geen erfstuk maar gekocht op een veiling. Op basis van inscriptie te dateren tussen 1923 - 1926. Ik houd wel van wat patina, geeft charme. Daarom laat ik het zo.

23 likes

Ik moet zeggen dat ie er op deze foto’s een stuk frisser uitziet. En ik vind deze band mooier maar dat is persoonlijk.

Heeft ie al service gehad?

1 like

Nog geen service gehad. De band was half verteerd. Het horloge heeft vaste springbars waardoor bandkeuze wat beperkt is. Nog op zoek naar wat moois.

1 like

De nieuwe aanwinst, tussen de 25 en 30 jaar oud.

25 likes

Zal ook eens een middag wissel doen, Ruhla :heart_eyes:

27 likes

Goedemiddag, met Tissot. Gemaakt tussen 1937/39

27 likes

@Hctaw

image

Mooie Remova! Ter ziele gegaan Nederlands (handels)merk.

Groeten van een paar familieleden:

23 likes

Connie op rood saffiano

31 likes

Wat is die mooi :heart_eyes: :star_struck:

Dit uurwerk was mijn eerste kennismaking met Breitlng (goudkleurig met witte dial)
ben nooit meer genezen :heart_eyes:
Geniet ervan met volle teugen :ok_hand:

1 like