Ben gek op Seiko’s, zou deze zeker even wat opknappen😊
Mooie redding - ook nog eens gehad in mijn goeie verzameltijd
Oh ja, da’s waar ook…
Ik was weer eens begonnen een glaasje op te schuren
En 't regent toch weer dus
Even back to the 1970’s met deze funky OSCO met in-house OSCO 400 uurwerkje.
Een beetje een typisch uurwerk dat het midden houdt tussen een penanker en een Swiss lever horloge.
Het uurwerk is opgebouwd als een goedkoop penanker uurwerk met pilaarconstructie maar heeft wel een Zwitserse ankergang. De asjes zitten netjes gelagerd in robijntjes en het heeft een schokprotectie op de balans. Een schokprotectie uit de hel…wat heb ik zitten klooien om het eerste veertje terug te krijgen en het tweede ging bijna als vanzelf, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Het opwinden en gelijkzetten van het uurwerk gaat via een zgn.wipsysteem of rocker bar.
Erg goedkoop uitgevoerd in plaatstaal allemaal.
Maar deze rikketik aanwinst van afgelopen zondag loopt weer uitstekend. Ik kan nergens gevonden krijgen wat de lift angle is maar ik heb hem op 48° gezet en dan heeft ie een amplitude van 294.
Hij loopt dus gewoon krachtig door. De plastic bezel is echt helemaal versleten. Geen cijfertje meer te zien. Misschien vind ik nog ooit een betere, wie weet.
En die kleuren…die zijn dus echt Seventies.
Voor vanavond deze Election GrandPrix, voorzien van een nieuw periode correct rallybandje van de rikketik (kon eindelijk de NATO eraf…)
Mooi merk! Mooi horloge!
Zat oorspronkelijk een Unitas 6376 in, maar die was “gaar” dus een Unitas 6325 ingezet met dank aan @TKH
Heel mooi!