Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

33 likes

36 likes

In de avondwissel:

34 likes

Met een vers glaasje van @Betula . Gruen baguette uit 1935.

Met een langwerpig uurwerkje

Conoruma = Compensation No Rust or Magnetism

34 likes

:ok_hand:t3:

1 like

Deze al de hele dag, maar wordt nu vervangen door deze…

26 likes

Gaaf Jenneke. Ik ben blij dat ik jou er mee heb kunnen helpen :sunglasses::hugs:

6 likes

Op naar werk toch maar weer de citizen om!

18 likes

22 likes

Nog even aan de orgelstudie geweest…

27 likes

Blij, dat jij schijnbaar gelukkig bent met dit horloge. Staat je goed en dat nieuwe bandje staat het horloge ook echt goed.

2 likes

Zeker een leuk horloge. Hou van de combinatie moderne stijl ('71) en warme kleurstelling, heb ook een voorliefde voor zo’n duidelijke railroad ring. En hij ziet er nog goed uit. Was niet moeilijk aan de praat te krijgen. Schroefje van balansspiraal ontbrak maar had ik liggen uit een opgegeven 7009😁en verder schoongemaakt.
Oja en de plexi gepolijst.

2 likes

Leuk, een Bell Matic staat ook op mijn verlanglijstje.

2 likes

Mijn eerste post hier, hallo andere Vintage liefhebbers!

Deze NOS Royce heb ik gisteren opgehaald, om hem over enkele maanden te kunnen dragen als bruidegom.

Ter volledigheid leg ik graag even uit hoe ik bij dit model uitkom. Eigenlijk zat ik te kijken naar een jaren '60 Seamaster, of liever een Constellation / Pie Pan, toen ik eenmaal in de juiste richting werd gestuurd. Als je, zoals ik, nooit eerder interesse in gouden horloges hebt gehad, dan gaat er een wereld voor je open. Zodoende begon ik ook uitgebreid op dit forum rond te neuzen.

Niet eerder droeg ik een goudkleurig horloge (er liggen er twee in een la te niksen tot ooit…) en ik wist ook niet met welk budget ik rekening moest houden om iets te vinden dat mij aan zou spreken. Dus op advies van mijn beste raadgever moest ik vooral gaan passen. De Royce was de eerste die ik ging bekijken, was betaalbaar en sprak me enorm aan. Onbekend maakt inbemind, heeft altijd een gekke aantrekkingskracht op me.

De prijs was stukken lager dan wat ik voor een Omega (of alleen beurtje daarvan) had moeten neerleggen. Onder het mom van hier kun je geen buil aan vallen, nam ik hem direct mee. Ik vond dat als ik door mijn wimpers keek, dat het net een Constellation was. De kenner reageerde terecht: “dan heb je je ogen zeker helemaal gesloten?”. Humor en wel gewoon waar.

Deze Royce is NOS en qua kleur perfect passend bij de manchetknopen en dasspeld die ik ga dragen. Er komt een Bordeaux roodbruin lederen bandje op met goudkleurige gesp. Dus ik maak t.z.t. nog wel een apart draadje aan voor het hele proces en eindresultaat. Het Tropic bandje bewaar ik wel voor een diver met 20mm.

Hij is nu nog ongepoetst (en ongedragen, op het passen na). Ik neig ernaar om hem niet te poetsen. Er zit helaas een barst in het glaasje op 11 uur, maar hij houdt goed de tijd en de chronograaf reset zich. Het uurwerk is het bekende Landeron 248, uitgevoerd als chronograaf met de rare / onhandige bediening. Dinsdag ga ik ermee naar de horlogier. Glaasje vervangen en bandje uitkiezen. En dan vertelt hij me vast wel dat ik beter die Omega had kunnen kopen, haha. Ik ben er blij mee.

35 likes

Gewoon lekker dragen, want het is een mooi horloge. Nu nog de Rolls…

5 likes

Bedankt voor de uitleg. Ik wilde de medische encyclopedie er al op gaan naslaan :joy:

6 likes

Staat naast de Nivarox ( Nicht Variabel Oxydfest). :sweat_smile:

5 likes

Haha!!

Nog niet eerder tegen gekomen in het schap wanneer ik op zoek ben naar de fukitol

IMG_1447

9 likes

Deze voor morgen, voor de gelegenheid op een nieuw bandje gezet, dat het horloge meer eer aan doet.

29 likes

Avondmodel

25 likes