Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

:+1:

1 like

Hij viel in de smaak, dus even opnieuw met een extra foto. Zentih Captain cal 71 uit verm. 1957

24 likes

Seiko Gyro Marvel 14081

20 likes

Deze Seikomatic Weekdater J13080 is er eentje, die nooit de collectie zal verlaten. Al vanaf het begin een favoriet.

28 likes

Nu met een eenvoudig zwart bandje, met ecru stiksel, staat’m ook goed vind ik

23 likes

33 likes

Een gezamenlijk project:
Deze Indus had ik als oefenobject gegeven aan Arie ( @Betula)
Hij heeft hem uitstekend geserviced en hij loopt perfect
Eigenwijs als ik ben , heb ik me niet gehouden aan het adagio’ van wijzerplaten moet je afblijven.’
De lettertjes ’ incobloc waren al aangetast dus ik heb de restanten maar weggehaald.
Vóór:

En na:

En nog om de pols

28 likes

18 likes

Werknemers op TW = casual Wednesday op bureau.

21 likes

Die op de laatste twee foto’s herken ik hem niet meer terug … :dizzy_face:
Hoe heb je dat gedaan.

Ik heb het uurwerk (ST1686) een full service gegeven. Er zat een gebroken veer in de veerton en is vervangen voor een nieuwe. Verder een nieuw glas erop vanwege een scheur en een nieuw bandje. Die kwaliteit is niet al te best (zo te zien aan de bovenste lugs), maar had nagenoeg geen 16mm liggen.

Prisma manager op heerlijk soepel bandje.

27 likes

Woensdag :smiling_face:

24 likes

Wel ik draag hem (nog) niet maar wilde hem toch al eens laten zien.
En een vraagje hoe zet je de datum juist dank bij voorbaat :slightly_smiling_face:

23 likes

Goedemorgen, met Titanic President

27 likes

Op de nieuwe band combi :sunglasses:

26 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

24 likes

Geen idee welk uurwerk er in zit. Ik heb zelf een Oris Star uit 1975 en daar is het zo dat wanneer je de 00:00 voorbij gaat de dag en de datum verspringen. Als je dan je wijzers terugdraait tussen 21:00 en 22:00 dan verspringt de dag terug, maar de datum niet. Zo kun je dan de dag behouden en de datum vooruit zetten als je weer voorbij 00:00 draait (en dan steeds heen en weer). Draai je hem verder terug dan 21:00 dan verspringen ze beide.

Ik verwacht dat dat bij dit horloge ook op een soortgelijk manier gaat, maar kan er ook helemaal naast zitten. Ik heb een Raketa en daar kan ik de kroon uittrekken voor de tijd, maar als ik hem verder trekken verspringt de datum. Is een snelverzet. Kwestie van uitproberen en kijken wat er gebeurd :wink:

4 likes

Breitling op blauwe haai, zo hoort het :heart_eyes: :+1:

1 like

Dank U voor de duidelijke uitleg ik probeer wat :smiley:

Wel toen ik een blauwe haai op mijn Breitling had vroegen de meeste mensen
waarom blauw, en geen zwart of bruin dat zou toch veel mooier zijn (dat doet maar goedkoop aan)
Ik hield van die band maar na veele gelukkige jaren is hij op en heb ik er een bruine Hirsh aangedaan
en dat is volgens (niet) kenners veeel beter

Zo zie je maar :slightly_smiling_face:

1 like