Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Dank je Dave.

1 like

ach, gewoon doen :+1:

3 likes

Dank je Pierre.

1 like

indrukwekkend mooi

1 like

Prachtig toch deze beleving ! :+1:

1 like

Weer een gave combinatie ! :ok_hand: Eeh …zal ook eens mijn colbert collectie uit de mottenballen moeten halen :smile:

1 like

Dank je Jacobus, het kwam toevallig voorbij en voor dat geld is het zonde om te laten gaan, daarom geboden, ik heb weinig kwarts horloges, maar deze vond ik wel interessant, het is zojuist met de originele box in een flinke doos aangekomen. Dus een goede verkoper.

2 likes

Dank Harry, soort van 2e hobby :wink:

2 likes

25 likes

Dus het minderen verliest? Ken het gevoel…

2 likes

Nee, recent niet veel horloges gekocht; bedoelde meer de manier waarop het gaat, niet zozeer dat ik de laatste tijd veel van zulke mailtjes heb gehad :sweat_smile:
Nog wel het nodige zitten bieden op donorwerkjes enzo, daar beperk ik mezelf wat minder :innocent:

2 likes

Gewoon doen Jenneke! Je leeft maar éèn keer, voor zover ik weet, dus haal iedere dag het uiterste eruit! Memento mori. :four_leaf_clover:

Prachtig horloge trouwens!:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Vandaag weer een NA. Een Seiko, waar ik nog niet eerder van gehoord had. Ik heb de twee broers ervan al, maar dit model (6218-8000) had ik nog niet. Gekocht als niet lopend, junk zoals ze het in Japan noemen, maar het niet lopen bleek te slaan op een loszittend schroefje. Het hele uurwerkje maar vlug een beurtje gegeven, en nu loopt het behoorlijk strak op 270° in alle posities. Dat is een meevaller. Alleen moet ik me nog een nieuw glaasje bezorgen, wat dat is behoorlijk bekrast. En ik moet kijken of ik nog een nieuwe rotor kan vinden. Ik heb er zolang eentje van een sloper met 20 jewels opgezet, maar dit uurwerkje heeft er 35… Dat wil ik toch wel weer correct hebben. De rotor past wel, en doet daardoor zijn werk weer, maar het klopt natuurlijk nu niet zo…

31 likes

Universal Genève Ferrovie dello Stato Mark I

32 likes

Deze mag in het gezin ook op veel bijval rekenen, mijn dochter van 17 vindt hem prachtig :blue_heart:
En hij wordt in oktober 50 :grin:

29 likes

Weer deze Seikomatic Silverwave J12082…

31 likes

Nogmaals, prachtig! :heart_eyes:

Hier de (her)nieuwste aanwinst om de pols.

28 likes

Goedemorgen,

Een Perestroika horloge met hele aparte Romeinse getallen (en let niet op de groene uitslag van een lekkende batterij):

:ukraine:

21 likes

25 likes

In Besançon, aan de Franse kant van het horloge gebied was er in de vroege jaren 70 al een sociale crisis. De Lip fabrieken werden bezet door de werknemers. Een doorstart na een faillissement volgde, maar na een volgend faillissement gingen enkele fabrieken verder onder deze naam. Cupillard Rieme. Maar toen moest de quartz- crisis nog echt komen…

26 likes