Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Vanavond deze Seikomatic Slimdate 840990. Voor die tijd was het een erg plat horloge, en het draagt zich ook nog erg goed. Het uurwerkje is een Seikosha 840, de voorloper van de 8305 (Gewoon hetzelfde uurwerk, ander uurwerknummer). Het heeft 30 jewels, en daar is er geen enkele van bij voor de sier. Dit was gewoon een top of the line uurwerkje, dat eigenlijk nooit de erkenning heeft gekregen, dat het verdiende. De finishing is typisch Seiko, erg sober.

25 likes

Goede morgen iedereen
Hier vandaag de Dorly waterelf.

33 likes

Deze Seikomatic Self Dater 15022 uit 1963 is een relatief zeldzame versie, met de zwarte wijzerplaat. Aan boord zit een Seikosha 394 uurwerkje met 24 steentjes. Om een of andere reden draag ik deze zelden, maar ik kan niet bedenken waarom.

27 likes

Grote broer van deze, maar dan anders :sweat_smile::sweat_smile:

27 likes

Goedemorgen,

Mooie dag allemaal!!:watch:

25 likes

24 likes

34 likes

30 likes

Goedemorgen,

Ik heb altijd een zwak voor horloges die er zo uit zien als dit, maar na ruim 60 jaar toch nog stug doortikken:

:ukraine:

21 likes

De cal. 2030 maar weer eens een dagje. Moet hem wel een keer wat bijregelen, liep intussen 5 minuten achter. Nog even denken of ik op de bonnefooi aan die schroef ga draaien of iemand met een quartz regelapparaat ga zoeken :thinking:

26 likes

Deze heeft een heftige periode achter de rug

26 likes

28 likes

28 likes

Of een keer een paar tientjes investeren in een QD-20 Quartz tester. Heeft niet de nauwkeurigheid en de mogelijkheden van de duurdere testers, maar hiermee kun je al behoorlijk wat.

11 likes

26 likes

Dank voor de tip; ga ik even naar kijken :+1:

1 like

Pontiac gold!!

27 likes

Goedemiddag, nu met Ceuva uit de jaren 50.
Kaliber FHF 28 H in een Spillman kast.

26 likes

35 likes

Heftige periode achter de rug, maar wel erg mooi geworden, ook de kleur lume op de wijzers is een goede keus, past goed bij de plaat.

1 like