Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Prachtig :heart_eyes:

Wat is daar speciaal aan, die RWAG case?

1 like

Pfoe Bas, dan moet ik echt even onder de microscoop duiken straks :joy:. Mogelijk zie ik nog wel iets. :sweat_smile:

1 like

Bizar mooi deze!

1 like

Portex vandaag

23 likes

Erg fijne Movado ontvangen vandaag!

36 likes

25 likes

Goedemiddag, met Fortis.

20 likes

28 likes

Oef gek om te horen dat Siebel ooit Cartier verkocht heeft :scream:

1 like

2 likes

:star_struck:

met een mooi bijpassend bandje

1 like

Ik heb er een tijdje gewerkt als student in Nijmegen en, in afwachting van de dienstplicht, in Venlo. Daar was zelfs een heuse Cartier boetiek met horloges, sieraden, pennen, sjaals, lederwaren. Siebel verkocht toen ook Omega, Dunhill, Ebel, Gucci, Fendi, Eterna, St Dupont, Lasalle…mooie tijden.

3 likes

22 likes

Ja, een Everite horloge

2 likes

Vandaag de NA ontvangen: Omega 166.0202 uit de 70’s

21 likes

Goed zo, daar was ik nog niet opgekomen, nooit van gehoord, ik had al met reverse image gezocht en enkele dingetjes geprobeerd maar niets. Die v had ik niet gezien, ik dacht een u , Euerila maar het is Everite.

Ik heb even een vraagje voorgelegd aan mijn maatje Chat
Kent u het horloge merk Everite?

ChatGPT zei:

Ja, Everite was een horlogemerk dat vooral in de 20e eeuw actief was. Het merk werd geassocieerd met Zwitserse en soms ook Britse horloges, meestal met mechanische uurwerken van degelijke kwaliteit. Everite was geen high-end merk zoals Omega of Longines, maar richtte zich meer op betaalbare en betrouwbare horloges voor dagelijks gebruik.

Sommige Everite-horloges droegen de aanduiding “Swiss Made”, wat betekent dat ze werden vervaardigd met Zwitserse uurwerken, vaak afkomstig van bekende kaliberproducenten zoals FHF, AS of ETA. Andere modellen werden mogelijk in het Verenigd Koninkrijk geassembleerd of daar verkocht.

Verzamelwaarde

Everite-horloges zijn geen bijzonder gewilde verzamelstukken, maar ze kunnen aantrekkelijk zijn voor liefhebbers van vintage horloges, vooral als ze een interessante wijzerplaat, een zeldzaam uurwerk of een goed bewaarde kast hebben. De waarde hangt af van de staat, het uurwerk en de zeldzaamheid. In goede staat kunnen ze ergens tussen €50 en €250 waard zijn, afhankelijk van het model.

Heeft u een specifiek Everite-horloge dat u wilt laten beoordelen of restaureren? Dan kan ik u helpen met meer gerichte informatie! :blush:

11 likes

Jeetje wat zijn die gedegradeerd dan… zonde.

1 like

Staan verschillende en van verschillende periodes op Ebay

2 likes