Een van de leuke dingen van deze draad is dat er regelmatig redelijk zeldzame horloges getoond worden en dan leidt dat soms weer tot het opduiken van meer van die ‘rare birds’
Ik bezat ooit ook een Lasita. Een wat moderner model (jaren 90?), met een titanium kast en bracelet. Die kwam nog uit de ‘boodschappentas van Ferry (@fredpanarai1)’. Het uurwerkje was een (hele vroege) quartz en die kreeg ik niet meer aan de praat. Ik heb die toen weggegeven of verkocht in een lotje met projectjes aan iemand van het Forum, maar weet niet meer zo gauw aan wie…
Ik heb er nog wel foto’s van, dus als iemand 'm herkent? Helaas alleen geen foto gemaakt van het binnenwerk destijds, dus geen idee wat voor quartz kaliber er in zat. Ik herinner me iets van Junghans…??
Goedenavond vintage vrienden, het nieuwe thema duurt voor de verandering dit keer tot 2 januari 2025. Het nieuwe thema wordt: “vanaf maandag 16-12-2024 tot 2 jan. 2025 gaan we feestelijk het jaar 2024 uit”. Vanaf post 1244, wel even de inleiding lezen van het topic themaweken horloges
En natuurlijk wens ik een ieder in dit topic fijne kerst en een goed uiteinde:
Jij ook van harte, Ferry en Assie!
Dank voor je geweldige bijdrage aan het forum dit jaar met het initiatief van de ‘Themaweken’. Ik kan wel zeggen dat het een groot succes was en je hebt voor elkaar gekregen dat er een onwaarschijnlijk groot aantal interessante, bijzondere en vooral fraaie horloges zijn getoond door veel HF leden.
Ga lekker door zo volgend jaar! Als het kan doe ik ook graag weer mee.
Ik ben met Kerst & jaarwisseling bij mijn dochter en haar schoonfamilie in Zwitserland, dus ik doe jullie, HFfers, allemaal, in navolging van Ferry nu ook alvast mijn beste wensen toekomen:
Een hele fijne Kerst en een heel goed en voorspoedig en vooral ook horologisch boeiend 2025!
Nog even deskdiven. Zou moeten kunnen met een diepterating van 30 meter en heerlijk warm binnen op kantoir, terwijl het buiten een flinke miezerregen bezig is…