Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Een van de leuke dingen van deze draad is dat er regelmatig redelijk zeldzame horloges getoond worden en dan leidt dat soms weer tot het opduiken van meer van die ‘rare birds’

Ik bezat ooit ook een Lasita. Een wat moderner model (jaren 90?), met een titanium kast en bracelet. Die kwam nog uit de ‘boodschappentas van Ferry (@fredpanarai1)’. Het uurwerkje was een (hele vroege) quartz en die kreeg ik niet meer aan de praat. Ik heb die toen weggegeven of verkocht in een lotje met projectjes aan iemand van het Forum, maar weet niet meer zo gauw aan wie…
Ik heb er nog wel foto’s van, dus als iemand 'm herkent? Helaas alleen geen foto gemaakt van het binnenwerk destijds, dus geen idee wat voor quartz kaliber er in zat. Ik herinner me iets van Junghans…??

Het zou mooi zijn als degene bij wie deze Lasita terecht is gekomen 'm nog weer tot leven heeft weten te brengen.

Als iemand dit horloge en het verhaal er achter herkent, laat me dat dan nog even weten…

14 likes

Goedenavond vintage vrienden, het nieuwe thema duurt voor de verandering dit keer tot 2 januari 2025. Het nieuwe thema wordt: “vanaf maandag 16-12-2024 tot 2 jan. 2025 gaan we feestelijk het jaar 2024 uit”. Vanaf post 1244, wel even de inleiding lezen van het topic themaweken horloges :smiley:

En natuurlijk wens ik een ieder in dit topic fijne kerst en een goed uiteinde:

Gr, Ferry

11 likes

Jij ook van harte, Ferry en Assie!
Dank voor je geweldige bijdrage aan het forum dit jaar met het initiatief van de ‘Themaweken’. Ik kan wel zeggen dat het een groot succes was en je hebt voor elkaar gekregen dat er een onwaarschijnlijk groot aantal interessante, bijzondere en vooral fraaie horloges zijn getoond door veel HF leden.
Ga lekker door zo volgend jaar! Als het kan doe ik ook graag weer mee.
Ik ben met Kerst & jaarwisseling bij mijn dochter en haar schoonfamilie in Zwitserland, dus ik doe jullie, HFfers, allemaal, in navolging van Ferry nu ook alvast mijn beste wensen toekomen:

Een hele fijne Kerst en een heel goed en voorspoedig en vooral ook horologisch boeiend 2025!

Lex

20 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

24 likes

34 likes

Nog even deskdiven. Zou moeten kunnen met een diepterating van 30 meter en heerlijk warm binnen op kantoir, terwijl het buiten een flinke miezerregen bezig is…

26 likes

Goedemorgen vintage liefhebbers

24 likes

Wintersproetjes…

2 likes

Met veel Slee Herma :smiling_face:

25 likes

Goedemorgen, met Surena.

21 likes

27 likes

Ook van de glaasjes leverancier, had ik begrepen.

1 like

Kun je ze op alfabet wegleggen? Tussen de Laco en de lLincoln…Want zoeken in jouw voorraad is best een werkje?:joy:

3 likes

Haha, tussen de Laco en de Lincoln zit dit nog:

Lamont
Lancia
Lanco
Lanco
Lanco
Laneve
Lasita
Lasita
Lasita
Le Duc
Le Royal
Leijona
Leijona
LEM
LEM
Leon Piradet
Lever
LGP
Licht
Limit of Switserland

Maar ik heb ze op naam in mijn galerij op m’n telefoon staan. Dus dat zoekt wel makkelijk.

6 likes

En die heb je ook allemaal :scream:
Wauw!

1 like

Voor en na.

Zeldzame Certina met manufactuur uurwerk.
Dit weekend afgemaakt nu testen.

Het allergrootste verschil is dat het weer prachtig loopt want er zat helemaal geen beweging in.

31 likes

25 likes

Monnin case op een ongewoon paaltje :innocent:

23 likes

Daar gaat het om, de rest telt niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

22 likes

22 likes