Zeer fraai!!
Na 3 pogingen (die allemaal mislukten) is het mij eindelijk gelukt om een nieuwe balans te vinden via ebay voor deze Fero. De 1e had niks verstuurd, de 2e had verstuurd maar is hier in NL bij de post fout gegaan en de 3e stuurde een kapotte balans op.
De 4e balans kwam uit de VS en die is goed en daarmee kon ik deze Fero weer tot leven wekken.
Het uurwerk is een EB 1197 zonder schokbescherming en dus zijn er bijna geen balansen meer over die nog heel zijn.
Ik heb dit horloge een keer gekregen van @basvg en als het dan zo moeilijk is om onderdelen te bemachtigen wordt het op een gegeven moment een erezaak om het horloge toch gerepareerd te krijgen.
Vandaag mag ie mee.
Een pluim voor je geduld en doorzettingsvermogen!
Het zijn mooie horloges met wat minder goed bekend staande (penankers) uurwerken.
Ik heb al zo’ n zelfde. En nog een hele grote stapel in de projectenbak…
En perikelen met verzending…, ik zeg maar niets meer…
Ferro/feldman maakte heel mooie uurwerken. Helaas de meeste die ik zag hadden ook weinig gewaardeerde penankers aan boord. Eerlijk mijn interesse ligt ook niet bij pensankers. Heb er een paar 'willen" servicen maar tot hiertoe is het me slechts 1 keer gelukt om eentje min of meer ‘goed’ te laten lopen. Meestal is er wel een ‘balans’ probleem. chapeau dat je voor deze zo hebt volgehouden.
De ‘verliespost’ voor deze zal waarschijnlijk een pak hoger liggen dan de economische waarde maar daarom zijn we dan ook liefhebbers. Geniet ervan!!
Vandaag fietsen gehuurd en buiten Rome heerlijk door de velden gereden, aquaducten bekeken en over de Via Appia Antica gestuiterd. Horloge houdt zich goed.
De Raketa vandaag om
Enjoy