Gisteren heb ik het FE 233-60 uurwerkje van deze JocaWatch geserviced.
Loopt erg goed, maar het blijft opletten met verwijderen en monteren van de balans bij deze uurwerken. De spiraalveer heeft niet veel ruimte en blijft erg gemakkelijk aan het centrale tandwiel hangen met alle gevolgen van dien.
Ik heb ooit ook zo’n envelop ontvangen, in mijn geval had ik te maken met een oplichter die dus een lege envelop met een scheur verstuurd en dan naderhand beweert dat het tijdens de reis ergens is opengemaakt en er uit is gehaald. Het bleek na onderzoek een oplichter te zijn en is van Tradera verwijderd en er was ook al meermaals aangifte gedaan bij de politie.
In mijn geval werd er precies op het moment van bezorging een nieuwe bezorgupdate gemaakt naar een nieuw onzin-adres
Al gepost in het lange letter topic?
Mooi. Dat is vast een klein feest voor een horlogemaker.
Het regelbeeld is wel feestelijk… maar daar is alles mee gezegd. Vuurwerk:
Nee, het ligt niet aan de balansveer.
Ze is van niet lopen naar wel lopen gegaan. Maar na 3 donor uurwerken vol met roest en continue schroevendraaiers slijpen was ik er klaar mee.
Dit is ze van binnen
Jenneke, heb je enig idee wat het zou kunnen zijn waardoor je dit beeld krijgt als het niet de balans is?Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Op het oog is de amplitude mwah… Ik heb het vermoeden dat de NOS veer niet goed is. Ook lijkt er gerommeld aan het veerton gat aan de platine kant. Maar bij mijn beoogde vergelijkingsmateriaal zit de wijzerplaat vastgeroest. En algemene slijtage helpt uiteraard ook niet.