Poeh, mooie Enicar
Vandaag weer eens mijn Glycine Altus Compressor met de kenmerkende EPSA Compressor kast en cross-hatched kroon.
Leisteengrijze sunburst wijzerplaat, perfect vanille verkleurde lumedots, beetje vanille lume op de wijzers met witte tips, binnenin een ETA 2406 handopwinder.
Dit horloge komt werd gemaakt in september 1964 en op 18 oktober 1964 in de USA verkocht. Hoe weet ik dat? Tsja, heb de papieren er ook nog bij. 1964 Is het enige jaar dat na de overname van Altus door Glycine zowel Glycine als Altus op de wijzerplaat werden gevoerd. Bijna zestig jaar oud en nog in topconditie!
De juiste tijd!
Tijd niet gezien deze topper!
Ook een goede beschrijving van die mooie diepgrijze tint. Ik noem het (uit mijn fietsencollectieperiode ) altijd “gun metal Grey” - voor m’n Seiko’s, Mido en Zenith - en had er ooit eentje van Pontiac
Zie er hier ook wel eens eentje van Omega, prachtig!
Deze is net binnen, ik ben er blij mee, kijken voor een andere band .met dank aan Onno @Windhund
Goedemiddag, met Fulton, gisteren klaar van een servicebeurt, ook weer voorzien van een nieuwe seconde wijzer.
Gekocht zonder secondewijzer, bij demonteren gezien dat de tap was krom, getracht recht te buigen en daarbij is het gebroken. Bas heeft vandaag een seconde wiel gebracht, hartelijk bedankt Bas, nu draait het dankzij jou weer met een mooie rode secondewijzer zijn rondjes.
Fijn dat ie weer compleet is! Zou een zilverkleurige secondenwijzer ook niet mooi zijn?
Staat genoteerd, thanks ook @singlehoesjes
Zal misschien iets anders heten, maar komt aan bod
Volgens mij heeft mijn Fulton ook een rode secondewijzer…