Welke vintage draag je vandaag? Deel XXV

Goeiemorgen;
ik ben een grote fan de van vintage INVICTAS. Deze stamt nog uit de tijd dat ze goeie, mooie en een kwalitatieve uurwerken maakten.
Hij heeft zijn beste tijd gehad zoals je kan zien maar binnenin tikt een AS 1130 die het weer prima doet na een service en wat geknutsel aan de balans.
Dus zonet gekast en proefdragen.

26 likes

Heerlijk om aan te werken die 1130’s! En mooi ook!

1 like

Goedemorgen, op deze stille zaterdag vind ik dat een alarm subtiel moet zijn. Mijn Memostar (Sicura) alarm horloge…

26 likes

Deze heeft wel wat bloed, zweet en tranen gekost anders. Ik kreeg hem echt niet goed, tot ik eens probeerde om zoals bij vostoks de balansbrug wat op te hogen door middel van een koperen plaatje.

2 likes

NA, vers van de werkbank.

Tikt 2x zo snel als de meeste andere horloges…

25 likes

De supercompressor vandaag

35 likes

Lijkt op mijn vintage Invicta! :slightly_smiling_face:
Prachtige horloges inderdaad.

Hier een exemplaar uit 1955 met een FHF28-2 onder de kap.

31 likes

Fijne Pasen allemaal :sun_with_face:

24 likes

26 likes

Super gaaf horloge!

1 like

Paaszaterdagse :sunglasses:

25 likes

Vandaag een Volvo met onder de motorkap een Förster 197 automatic, welke ik gisteren een servicebeurt heb gegeven.

38 likes

Speciaal voor Pasen; een Seiko Grand Quartz Diamond Dust

28 likes

Heul vet👌🏻

1 like

39 likes

Dankjewel Tim :pray:t2:
Na zo’n 35 jaar in mijn laadje ‘niet te repareren’ is er toch weer leven in geblazen :hugs:

4 likes

Cool! Anker of cilindergang?

1 like

Goedemorgen,

Vrolijke Pasen!:rabbit2::egg:

33 likes

Geen idee :yum: Maar niets voor op de fiets… Grappig vond ik toen bij de koop al direct de combinatie van schroefdeksel én schroef glashouder. Verder nooit meer gezien bij polshorloges :face_with_monocle:

3 likes

34 likes