Welke vintage draag je vandaag? Deel XXV

Volgens mij herken ik dat uurwerkje nog ergens van…

2 likes

Nee die ligt nog te wachten op prioriteit :see_no_evil:
Had deze gekocht tijdens de zoektocht naar onderdelen voor die andere :grimacing:

2 likes

27 likes

Goedeavond,

30 likes

26 likes

32 likes

Goedenavond vintage vrienden,

Komende week wordt het volgende thema, “toon je Tissot” dit vanaf post 3361 in het topic themaweken horloges.

Wel goed de inleiding lezen en naar het voorbeeld kijken, lekker makkelijk toch :smile:

Wens iedereen fijne paasdagen en een leuke themaweek :+1:

3 likes

Je weet zelluf :wink:

1 like

Eind negentiger jaren overleed mijn opa, de vader van mijn moeder. Hij heeft zijn hele leven bij de TU in Het Eindhoven gewerkt. Toen je vroeger 25 jaar in dienst was kreeg je daar een horloge van Prisma voorzien van een super op tijd lopend quartz uurwerk. Opa had hem altijd om. Vorige week kreeg ik dit horloge van mijn moeder. Lekkende batterij en groen uitgeslagen. Alle randjes van de lak op de wijzerplaat zijn aangedaan en er zat mist op het glas. Het had bijna dertig jaar in het nachtkastje van mijn moeder gelegen. Dit weekend helemaal uit elkaar gehaald. In de ultrasoon gereinigd en zo goed en kwaad als het ging de wijzerplaat gereinigd. Ook de oude batterij prut verwijderd. Batterijtje in het ETA 955.414 caliber gedaan en lopen. :wink: Alle krasjes op het glas, slijtage van de kast en oxidatie op de plaat laat ik zo vanwege de historie. Vandaag zit hij voor het eerst in meer dan dertig jaar om een pols. Fijne maandag!

33 likes

Dat zijn de meest waardevolle horloges! Gefeliciteerd, hij is ook erg netjes hoor!

1 like

Proficiat! :ok_hand:

1 like

Ook vers van de werktafel…

33 likes

Ziet er mooi uit en kan weer jaren vooruit denk ik ! :+1:

1 like

23 likes

Stijlicoon deze Baschmakoff uit de 70s

https://www.crazywatches.pl/hoga-directime-baschmakoff-jump-hour-1975

29 likes

27 likes

Een Dugena Monza vandaag.
Een cadeau van mijn vrouw die deze gekocht heeft op de rikketik een paar edities terug.

28 likes

Vandaag de gele paas GS om:

28 likes

Vandaag de remova met ST 1686 uurwerk. Ooit iemand zijn jubileum cadeau geweest te zien aan de deksel.

20250421_101632

20250421_102018

22 likes

22 likes