Welke vintage draag je vandaag? Deel XXV

Er is er nog een binnengekomen, ik ben gelijk aan de gang gegaan en heb de kast en het glas onderhanden genomen, de kast glipte uit mijn handen en het glas is daarbij beschadigd, komt wel weer in orde.

Calame Robert Deluxe
Kaliber AS 1130

Foto bij de advertentie

23 likes

Hartelijk dank, ja de 50s en 60s spreken me aan en dan liefst horloges waarbij ik iets kan doen om het mooier te maken, er zit best wel variatie in dat klopt, dat komt doordat ik vintage horloges aantrekkelijk vind en welk merk het is vind ik minder belangrijk.

2 likes

Vind veel van je horloges die ik zie apart en heb zelf ook steeds meer het gevoel,wat oud spul erbij te kopen,maar vind het lastig,en er komt ook nog bij dat ik niet zelf wat kan repareren aan de horloges.

Maar ik blijf zoeken en er komt vast wel wat waar ik heel blij van wordt :blush: :blush:

1 like

Ik vind het leuk om oude vintage horloges te prutsen. Ik heb veel gelezen en gekeken op YouTube. Ik ga nu veel tijd aan vintage horloges besteden tijdens mijn pensioen. Ik ben toen begonnen om een kamer in te richten speciaal voor de horloges, gereedschappen gekocht en van lieverlee begonnen met het aanschaffen van de horloges. Als je daarmee begint dan is het einde zoek en blijf je doorgaan met verzamelen. Dus pas op, je bent snel besmet met het verzamelvirus.

Op dit moment heb ik voldoende horloges om jaren mee te kunnen gaan met het servicen en repareren van de horloges, en toch blijf ik zo af en toe weer vintage horloges kopen. Het bieden op veilingen is ook een aangename bezigheid.

3 likes

Namiddagwandeling met deze Italiaan :sunglasses:

27 likes

Vandaag deze Draga met AS 1950/51 om.
Ooit uitgereikt aan een erelid van een vereniging, alweer meer dan 50 jaar geleden.
Wel mooi dat je dan ook meteen weet hoe oud een horloge is.

26 likes

Deze vrolijkert om het weekend mee in te luiden!

21 likes

Genieten die mooie Titus in Bauhaus stijl :hugs:

1 like

Effe lezen in het late zonlicht

22 likes

Apart ding,leuk die gekleurde markers en secondewijzer :facepunch:

1 like

Dankjewel Italianen en design…:hugs:

2 likes

53? Gefeliciteerd! Ik ben vandaag 54 geworden! :star_struck:

10 likes

Toeval dat we precies een jaar schelen. Jij dus ook proficiat!

2 likes

:tada:gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Dank!

19 likes

Proficiat!:champagne::watch:

1 like

Fijne avond allemaal,

23 likes

Ook gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Ik heb vandaag de pinnen eens onderzocht en er zat onder het omhulsel een pin die niet vast zat dus kon het met een tangetje het eruit draaien.
Ik heb gelijk de kast schoongemaakt en het glas opgeknapt en een nieuw bandje eraan gezet.
Glas moet wel vervangen worden, er zitten minuscuul kleine barstjes in het glas.
Lugs zijn 16.7 mm dus er zit iets ruimte tussen de lug en het bandje, er komt een 17 mm op.

10 likes

Van harte :partying_face:

Feestelijk horloge om de pols dan maar :smiley:

19 likes